جستجو

رسانه اختصاصی صنایع و صنوف خودرویی

رسانه اهل فن

رسانه اهل فن

بازار چین همچنان رقابتی خواهد ماند و شاهد رقابت بیشتر در اروپا خواهیم بود

بازار چین همچنان رقابتی خواهد ماند و شاهد رقابت بیشتر در اروپا خواهیم بود

درحالی‌که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق ایالات‌متحده، اروپا را تهدید به اعمال تعرفه می‌کند، جیم روآن، مدیرعامل ولوو، در یک کنفرانس تلفنی به تحلیلگران گفت که این شرکت برای افزایش تولید در کارخانه خود در چارلستون (کارولینای جنوبی) انعطاف‌پذیری دارد.

روآن در بیانیه‌ای عنوان کرد: «ولوو پیش‌بینی نکرده بود که تقاضای خودرو با همان سرعت سال‌های گذشته رشد کند. رقابت به معنی کاهش قیمت‌هاست و رسیدن به ظرفیت و سودآوری در سال ۲۰۲۴ را به چالشی جدی تبدیل خواهد کرد.»

ولوو که اکثریت سهام آن متعلق به جیلی چین است، با چالش‌های مشابه دیگر خودروسازان بزرگ روبه‌رو است؛ از جمله کاهش تقاضا در اروپا، ظهور رقبای جدید در چین و جنگ قیمت‌ها در بازار خودروهای الکتریکی که بیش از دو سال است در جریان است. همچنین، تقاضای کمتر از حد انتظار برای خودروهای برقی در اروپا و ایالات‌متحده یکی از مشکلات این شرکت است.

تعرفه‌ها و نگرانی‌های بیشتر برای ولوو

تعرفه‌های جدید اتحادیه اروپا و ایالات‌متحده بر خودروهای برقی ساخت چین و همچنین توقف برنامه‌های حمایتی دولت آمریکا برای توسعه خودروهای برقی، نگرانی بزرگی برای ولوو ایجاد کرده است؛ به ویژه زمانی که این خودروساز قصد دارد تولید بیشتری را به خارج از چین ارسال کند.

عقب‌نشینی از اهداف بلندپروازانه برقی‌سازی

مدیرعامل شرکت ولووکارز، جیم روآن، هشدار داده است که سال ۲۰۲۵ ممکن است سالی پر فراز و نشیب باشد. او افزود که این شرکت برای رسیدن به اهداف فروش و سودآوری سال ۲۰۲۴، احتمالاً با مشکلاتی مواجه خواهد شد و حتی ممکن است سهام خود را ۹.۲ درصد کاهش دهد.

پس از انتشار گزارش سود کمتر در سه‌ماهه چهارم، روآن به رویترز گفت که تلاطم‌ها ادامه خواهد داشت و پیش‌بینی کرد که بازار چین همچنان رقابتی باقی خواهد ماند و رقابت در اروپا شدت بیشتری خواهد یافت.

وضعیت فروش و تجدیدنظر در اهداف

فروش خرده‌فروشی این شرکت در سال گذشته ۸ درصد رشد داشت که تقریباً مطابق با پیش‌بینی‌های تجدیدنظر شده ولوو بود. این شرکت قبلاً پیش‌بینی کرده بود که رشد فروش بین ۱۲ تا ۱۵ درصد باشد، اما آن را کاهش داد.

در سپتامبر، ولوو از بلندپروازی‌های خود در زمینه برقی‌سازی عقب‌نشینی کرد و اعلام کرد که خودروهای هیبرید جدید را دیرتر از زمان برنامه‌ریزی شده به فروش خواهد رساند. این شرکت همچنین هدف حاشیه سود هفت تا هشت درصدی را برای سال ۲۰۲۶ مجدداً تایید کرد.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مشابه

آخرین اخبار