جستجو

رسانه اختصاصی صنایع و صنوف خودرویی

رسانه اهل فن

رسانه اهل فن

خودرو سال در آمریکا، تویوتاهای پیشرو و سایر رویدادهای صنعتی

خودرو سال در آمریکا، تویوتاهای پیشرو و سایر رویدادهای صنعتی
برندگان رقابت خودرویی آمریکای شمالی در سال 2023 برای سدان و شاسی بلند و پیکاپ (NACTOY) معرفی شدند و سه نامزد در هر رشته برای این رقابت وجود داشت.
در لیست اولیه شرکت کنندگان  این بار مدل47 وجود داشت.
عنوان اول برای خودروی سواری سال به کامپکت ارتقایافته‌ی آکورا اینتگرا (Acura Integra) رسید که توانست از جنسیس برقی جی80 (Genesis G80 EV) و نیسان زد (Nissan Z) پیشی بگیرد و نظر داوران را کسب کند.
دربین شاسی بلندها خودروی الکتریکی کیا  EV6 برنده شد و بر کادیلاک لایریک (Lyriq) و جنسیس جی‌وی60 غلبه کرد.
در میان پیکاپ‌ها عنوان طلایی آمریکا را فورد برقی F-150 لایتنینگ (Lightning) گرفت. پشت سر او شورولت سیلورادو  (Silverado) ZR2  و لردستون ایندیورانس (Lordstown Endurance) قرار داشتند.
گفته می‌شود مینی ون‌های برقی فولکس واگن ID.Buzz عریض‌تر شده‌اند. بعلاوه، آپشن‌های اضافی در ردیف سوم صندلی‌ها و همچنین در ردیف دوم صندلی‌های کاپیتانی قابل چرخش وجود خواهد داشت. مدل طویل‌تر با فاصله بین دو محور 250 میلی‌متر در حال آماده سازی است و در بازار ایالات متحده این تنها مدل خواهد بود. برای ID. Buzz یک واحد قدرت دو موتوره تمام چرخ متحرک وجود خواهد داشت و بهترین نسخه رانندگی آن (GTX) با ظرفیت 340 اسب بخاراست. برای سال 2025، اولین سفری با نام سنتی کالیفرنیا برای این برند برنامه ریزی شده است.
پورشه آمار سال 2022 را منتشر کرده است. فروش با رشد 3 درصدی به 309884 خودرو رسیده است. پرفروش‌ترین این بار کاین (Cayenne) با 95604 دستگاه بود و ماکان (Macan) جوان با 86724 دستگاه به مقام دوم رسید. پس از آن پورشه 911 با 40410، تایکان (Taycan) با 34801، پانامرا (Panamera) با 34142 و خانواده 718 با 18203 دستگاه قرار دارند. بازار شماره یک این شرکت چین است، اما تقاضا در آن سال گذشته با 2 درصد کاهش به 93286 خودرو رسید.
اما اشکودا سال گذشته را با کاهش 16.7 درصدی در فروش به پایان رساند. 731300 خودرو در مقابل 878200 خودرو در سال گذشته فروخته شد. توقف عرضه به روسیه در این کاهش موثر بود. گرچه در گذشته اشکودا در بازار روسیه رتبه دوم از نظر فروش را در اختیار داشت، اما اکنون حتی وارد ده کشور برتر هم نشده است. مقام اول فروش اشکودا برای آلمان با 134300 خودرو به ثبت رسیده است. پرفروش ترین اشکودا در دنیا، اکتاویا (octavia) با 141100 دستگاه، باقی ماند که فروش آن هنوز نتوانسته به مجموع فروش شاسی بلندهای کامیک (Kamiq) با 96300  و کودیاک (Kodiaq) با 94500 دستگاه برسد. امسال اشکودا نسل‌های جدیدی از مدل‌های سوپرب (Superb) و کودیاک (Kodiaq) و همچنین به روز رسانی کامیک (Kamiq) و اسکالا (Scala) را معرفی خواهد کرد.
از روی کانورتیبل مرسدس مدل آمیگ اس‌ال63 (AMG SL 63) مدل ویژه‌ای به نام موتوراسپرت کالکتورز ادیشن (Motorsport Collectors Edition) طراحی شده که در 100 نسخه منتشر خواهد شد. ویژگی اصلی آن رنگ آمیزی بدنه دو رنگ به سبک خودروهای فرمول 1 تیم کارخانه است. همچنین، کانورتیبل دارای دکور متضاد، چرخ‌های مشکی با قطر 21 اینچ و مجموعه‌ای غنی تجهیزات از لیست استاندارد آپشن‌ها است. بسته بندی شامل یک کاور پارچه‌ای از جنس الیاف مصنوعی برای نگهداری دستگاه می باشد، که در برابر پارگی، خط و خش و نفوذ گردوغبار، مقاوم است.
آستون مارتین (Aston Martin) امسال صد و دهمین سالگرد خود را جشن می گیرد. در 15 ژانویه 1913، لیونل مارتین (Lionel Martin) بریتانیایی و رابرت بامفورد (Robert Bamford) یک تجارت فروش اتومبیل را تأسیس کردند و اولین اتومبیل شخصی در سال 1915 به تعدادی محدود ساخته شد.
هلدینگ جیلی به طور رسمی لوگوی به روز شده را ارائه کرد، اگرچه در مدل‌های جدید خودرو در سال گذشته ظاهر شد. به دنبال روند جهانی، این نشان دو بعدی و تک رنگ شد. اکنون این گزینه در همه جا استفاده خواهد شد. آمارها نیز منتشر شده است. سال گذشته جیلی خودرو (شامل برندهای جیلی و جئومتری  Geometry) 1 میلیون و 433 هزار خودرو (افزایش 8 درصدی) از جمله 329 هزار خودروی برقی و هیبریدی قابل شارژ فروخت. هدف امسال 1.65 میلیون خودرو است.
اولین عکس‌های رسمی از ماشین الکتریکی جمع و جور وولینگ بینگو (Wuling Bingo)  منتشر شده است، اگرچه در نوامبر سال گذشته در بانک اطلاعاتی گواهینامه PRC ظاهر شد. این هاچ بک با طول 3950 میلی‌متر و عرض 1708 میلی‌متر دارای فضای داخلی چهار نفره، چرخ های 15 اینچی و موتور الکتریکی با ظرفیت تنها 41 اسب بخار است. دو نسخه انتخابی با ظرفیت باتری کششی متفاوت و برد 203 و 333 کیلومتر موجود است. سرمایه گذاری مشترک سایک و جی‌ام (SAIC-GM)  فروش بینگو را قبل از پایان سه ماهه اول آغاز می‌کند، محدوده قیمت از 10 تا 15 هزار دلار است.
شرکت تیونینگ ژاپنی آلپین استایل (Alpine Style) که بخشی از آلپین الکترونیک است، نسخه‌های پیشرو دو مدل تویوتا را معرفی کرد. مینی ون تویوتا هیاس اصلاح شده، کاریکا (Carica) نام دارد و شاسی بلند تویوتا رایز (Raize)  به یک خودروی یکپارچه سازی با سیستم عامل هاوانا (Havana) تبدیل شده است. در تصویر، جمعی از ماشین‌های دهه هفتادی با دکور غنی کرومی دیده می‌شود. سالن‌ها استاندارد باقی ماندند، اما روکش صندلی‌ها گران‌تر شد. شرکت آلپین استایل آماده ساخت چنین خودروهایی برای سفارش است: یک مینی ون کاریکا حداقل 38600 دلار و یک شاسی بلند هاوانا  30800 دلار هزینه خواهد داشت.
انجمن کسب و کارهای اروپایی آمار خود را در مورد فروش خودروهای جدید در روسیه برای سال 2022 منتشر کرده است. آیوتواستات (AUTOSTAT) ثبت نام خودروها در پلیس راهنمایی و رانندگی را مبنا قرار می‌دهد و فروش غیر رسمی را در نظر می‌گیرد. اماAEB  فقط با داده های رسمی خودروسازان عمل می‌کند و در عین حال وسایل نقلیه تجاری سبک را در نظر می‌گیرد. طبق گزارش AEB، سال گذشته 687 هزار خودروی جدید در بازار روسیه فروخته شد یعنی 58.8٪ نسبت به سال قبل کاهش نشان می‌دهد. از این تعداد 81 هزار دستگاه خودرو تجاری بوده است. پرفروش ترین مطلق بازار لادا گرانتا (Lada Granta) با فروش 95879 دستگاه و در میان وسایل نقلیه تجاری سبک غزال (Gazelle) با فروش 32324 دستگاه است.
فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مشابه

آخرین اخبار