رکورد زنی رولزرویس در سال 2022 با فروش 6021 دستگاه خودرو در سراسر جهان
به تازگی رولز رویس رسما اعلام کرد که فروش این برند در سال 2022 به رکورد بالایی رسیده است و 6021 دستگاه خودرو را در حدود 50 کشور و منطقه در سراسر جهان به مشتریان تحویل داده است که نسبت به سال گذشته 8 درصد افزایش داشته است.
در همان زمان، اولین اسپکتر (Spectre) خودروی تمام الکتریکی رولزرویس بسیار فراتر از انتظارات بوده و انتظار میرود تحویل نسخهی جدید شینینگ اوردرس (Shining Orders) در سه ماهه چهارم سال 2023 آغاز شود. در حال حاضر برای تمامی مدل های این برند تا سال 2023 سفارشات ثبت میشود.
در سال 2022، رولزرویس شاهد رشد فروش تقریباً در همه مناطق بود، به ویژه رشد سالانه قوی در خاورمیانه، آسیا و اقیانوسیه، ایالات متحده و اروپا. ایالات متحده بار دیگر بزرگترین بازار فروش رولز رویس است، علاوه برخریداران سنتی، افراد دیگری هم میآیند مثل خریدارانی از طیف کارآفرینان جوان آمریکایی که با ایجاد مشاغل جدید، ثروت تولید میکنند.
به عنوان دومین بازار بزرگ جهان، چین بزرگ برای رولزرویس دارای اهمیت استراتژیک حیاتی است. رولزرویس در شانگهای و پکن به موفقیت های بزرگی دست یافته است، در حالی که شهرهای جدید سطح اولی مانند هانگژو و شنژن نیز به نتایج عالی دست یافتهاند و از عملکرد فروش کلی متعادل این بازار حمایت میکنند. اگرچه فروش در سال 2022 تحت تأثیر بادهای مخالف قرار گرفت، اما در مقایسه با رکورد فروش در سال 2021، توانست به اندازهی 8 درصد افزایش یابد.
مهمتر از اصل فروش خود رولزرویس، مد تزیینی سفارشی در بالاترین حد خود قرار دارد. رولزرویس سفارش تودوزی و تزیین داخلی با امکانات بی پایان را قبول میکند و رویای مشتری به واقعیت تبدیل میشود. برای داشتن یک ماشین رولزرویس منحصر به فرد، مشتری معمولی حاضر است حدود 500هزار یورو بپردازد.
سال 2023 مصادف با بیستمین سالگرد خانهی رولزرویس، گودوود (Goodwood) است. رولزرویس میگوید: در این دوره، ما از یک استراتژی بلندمدت توسعه پایدار پیروی کردهایم و به مدیریت و برنامهریزی دقیق پایبند بودهایم، و همچنان بر سود تمرکز کردهایم، در حالی که با احترام و آیندهنگر، برند رولزرویس را تغییر دادهایم. در حال حاضر، رولز رویس گودوود بیش از 2500 کارمند دارد و تنها در سال 2022 بیش از 150 شغل جدید اضافه کرده است.