جستجو

رسانه اختصاصی صنایع و صنوف خودرویی

رسانه اهل فن

رسانه اهل فن

تویوتا فروش خودروی برقی ۲۰ هزار دلاری خود را در چین آغاز کرد

تویوتا فروش خودروی برقی ۲۰ هزار دلاری خود را در چین آغاز کرد

شرکت ژاپنی تویوتا این هفته فروش خودروی برقی هوشمند خود را با قیمت ۲۰ هزار دلار در چین شروع کرد. هدف این شرکت جذب مشتریان با ویژگی‌های پیشرفته مشابه رقبای چینی است، در حالی که در تلاش است تا سهم خود را در بزرگ‌ترین بازار خودروی جهان بازپس‌گیری کند.

خودروی برقی هوشمند ۲۰ هزار دلاری تویوتا

به گزارش رویترز، تویوتا تاکنون نتوانسته بود با مدل‌های قبلی خودروهای برقی خود در بازار پر رقابت چین، که تحت تسلط شرکت‌های محلی همچون غول خودروهای برقی چینی، بی‌وای‌دی (BYD)، قرار دارد، موفقیت چندانی کسب کند. این شرکت روز پنج‌شنبه سفارش‌گیری برای جدیدترین و بسیار ارزان‌تر مدل خود، بوژی ۳X، را آغاز کرد.

این خودرو در نمایشگاه خودروی پکن سال گذشته توسط تویوتا و شریک چینی آن، گروه خودروسازی گوانگژو (GAC)، معرفی شده بود. پنگ بائولین، معاون فروش GAC تویوتا، روز پنج‌شنبه در حساب ویبو خود اعلام کرد که در ساعت اول عرضه، بیش از ۱۰ هزار سفارش ثبت شده است.

قیمت مدل‌هایی که قابلیت‌های ناوبری مشابه نسخه رانندگی خودکار تسلا را دارند، از ۱۳۹ هزار و ۸۰۰ یوآن (معادل ۱۹ هزار و ۲۹۸ دلار) آغاز می‌شود. همچنین نسخه با امکانات کمتر با قیمت ۱۰۴ هزار و ۸۰۰ یوآن عرضه می‌شود که این مدل را به ارزان‌ترین خودروی برقی تویوتا در چین تبدیل می‌کند. GAC تویوتا از پاسخ به سوالات مربوط به برنامه‌های صادراتی و میزان سودآوری این مدل با توجه به قیمت‌گذاری پایین آن خودداری کرد.

نسخه هوشمند این خودرو به تراشه Orin X، لیدار و نرم‌افزار رانندگی هوشمند Momenta مجهز است که ویژگی‌هایی مشابه رقبای خود دارد. رقابت قیمت در بازار خودروهای برقی چین ماه گذشته وارد مرحله جدیدی شد، پس از آنکه بی‌وای‌دی اعلام کرد که قابلیت‌های رانندگی با کمک پیشرفته را بدون هزینه اضافی روی چند مدل، از جمله خودروهایی با قیمت کمتر از ۱۰ هزار دلار، ارائه خواهد داد.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مشابه

آخرین اخبار