پژو 207i اتوماتیک
پژو 207 در سال 2007 میلادی توسط پژو معرفی و به بازار عرضه شد و تقریبا بعد از مدت زمان کوتاهی، شاهد عرضه آن در بازار کشور هم بودیم، اما نسخه های عرضه شده توسط ایران خودرو یک تفاوت بزرگ با مدل های فرانسوی داشت و آن هم پیشرانه محرک آن بود دقیقا از همان موتور TU5 پژو 206 استفاده می کرد. به همین دلیل پژو 207 های عرضه شده توسط ایران خودرو در بازار کشور را پژو 207i معرفی کرد تا شناسه ای برای خودرویی باشد که در ظاهر پژو 207، اما در باطن پژو 206 باشد. در بخش فنی، پژو 207 اتوماتیک همان پیشرانه 1.6 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی TU5 را دارد که در محدوده کارکرد 5800 دور بر دقیقه می تواند خروجی قدرت 105 اسب بخاری و همچنین در محدوده 4000 دور بر دقیقه، می تواند حداکثر گشتاور 142 نیوتن متری تولید کند که برای دریافت و انتقال آن به سمت چرخ های جلو، از جعبه دنده 4 سرعته اتوماتیک استفاده شده تا زحمت راننده را برای کلاچ گرفت های مداوم و عوض کردن دنده کم کند.
بررسی پژو 207i اتوماتیک
پژو 207 در سال 2007 میلادی توسط پژو معرفی و به بازار عرضه شد و تقریبا بعد از مدت زمان کوتاهی، شاهد عرضه آن در بازار کشور هم بودیم، اما نسخه های عرضه شده توسط ایران خودرو یک تفاوت بزرگ با مدل های فرانسوی داشت و آن هم پیشرانه محرک آن بود دقیقا از همان موتور TU5 پژو 206 استفاده می کرد. از همان ابتدای عرضه پژو 207 توسط ایران خودرو، شاهد استقبال بسیار خوبی از آن در بازار کشور بودیم و طی سال های اخیر و در راستای گسترش سبد محصولات قابل عرضه، شاهد معرفی و عرضه مدل های مختلفی از این خودرو با آپشن های بیشتری همچون سقف پانوراما و گیربکس اتوماتیک یا در کلاس های مختلفی همچون نسخه صندوقدار بودیم که در نبود برندهای خارجی و قیمت بسیار بالای مدل های موجود در کشور، توانسته طی سال های گذشته محبوبیت خود را به رغم قیمت نسبتا بالای خود در مقایسه با دیگر محصولات تولید داخل حفظ کند.
داخل پژو 207i اتوماتیک
در داخل کابین تفاوت زیادی میان نسخه اتوماتیک و گیربکس دستی دیده نمی شود و اگر نسخه دستی با سیستم مالتی مدیا و مجهز به صفحه نمایشگر 7 اینچی داشته باشد، تقریبا یک کابین کاملا مشابه در مقایسه با نسخه اتوماتیک دریافت خواهید کرد و تنها تفاوت های آنان را می توان در رنگ پس زمینه صفحه کیلومتر و یا کنسول وسط جستجو کرد که آن هم به خاطر جایگزین شدن جعبه دنده اتوماتیک 4 سرعته با گیربکس دستی 5 سرعته بوده است. در مجموع همچون طراحی بیرونی، طراحی داخل کابین می تواند رضایت کاربران را به خود جلب کند و نیازهای آنان به یک طراحی مناسب با دسترسی راحت به کلیدها و امکانات اتومبیل فراهم کند. بویژه کلیدهای کروز کنترل و سیستم مالتی مدیا بر روی غربیلک فرمان که می تواند دسترسی سریع و راحتی برای کاربران فراهم کند.
طراحی پژو 207i اتوماتیک
به لطف فعالیت چندین ساله پژو 207 در بازار کشور، تقریبا همه با ویژگی های ظاهری آن آشنا هستیم و بدون شک همگی ما برای یکبار هم که شده باشد، تجربه سواری با این خودروی هاچ بک جذاب بازار کشور را داشته ایم. باوجود اینکه طراحی و عرضه پژو 207 به سال 2007 میلادی برمی گردد، اما در بازار کشور و شرایط کنونی که خودروهای وارداتی شانس زیادی برای عرض اندام و فروش گسترده را ندارند، طراحی ظاهری پژو 207 همچنان جذابیت خود را حفظ کرده و با ظاهر تخم مرغی جذاب و چراغ های قورباغه ای متفاوت، هنوز هم یکی از اصلی ترین گزینه های جوانان برای داشتن یک خودروی جوان پسند باشد، هرچند در شرایط کنونی قیمت این خودرو در بازار به قدری بالا رفته است که تنها قشر خاصی از جوانان امکان خرید این اتومبیل را دارد.
عکس پژو 207i اتوماتیک
مشخصات پژو 207i اتوماتیک
در بخش فنی، پژو 207 اتوماتیک همان پیشرانه 1.6 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی TU5 را دارد که در محدوده کارکرد 5800 دور بر دقیقه می تواند خروجی قدرت 105 اسب بخاری و همچنین در محدوده 4000 دور بر دقیقه، می تواند حداکثر گشتاور 142 نیوتن متری تولید کند. اما بزرگ ترین تفاوت پژو 207 در این نسخه همانطور که از نام آن پیداست، مربوط به جعبه دنده 4 سرعته اتوماتیک می شود که بکارگیری آن در بخش فنی باعث شده حداقل شتاب صفر تا صد 12.6 ثانیه و حداقل مصرف سوخت 7.1 لیتری به ازای کارکرد 100 کیلومتر ترکیبی بدست آید. به طور دقیق پیشرانه این خودرو در مدل یورو 4 می تواند مصرف سوخت 9.9 لیتری در استفاده های شهری داشته باشد، اما مصرف سوخت آن در استفاده های خارج از شهر و بزرگراه به حداکثر 5.5 لیتر خواهد رسید که به صورت ترکیبی مصرف سوخت آن را به ازای کارکرد 100 کیلومتری به حداقل 7.1 لیتر خواهند رساند. این خودرو با طول کلی 3900 میلی متر، عرض 1680 میلی متر، ارتفاع 1468 میلی متر و فاصله بین دو محور 2443 میلی متری ساخته شده است که تفاوتی با نسخه دستی نداشته و هنوز هم فضای پای خیلی کمی در اختیار سرنشینان عقب قرار می دهد
مشخصات فنی پژو 207i اتوماتیک
امکانات و تجهیزات پژو 207i اتوماتیک
علاوه بر جعبه دنده اتوماتیک، امکانات نسبتا خوبی هم می توان بر روی نسخه اتوماتیک پژو 207 دریافت کرد که در این خصوص علاوه بر سیستم های ایمنی ترمز ABS، EBD و EBA، می توان به ترمزهای دیسکی جلو با سیستم خنک شونده، کیسه هوای ایمنی راننده و سرنشین جلو، سیستم مالتی مدیا مجهز به یک صفحه نمایشگر 7 اینچی لمسی و همراه با امکاناتی نظیر GPS، پورت USB، پخش DVD، وجود بلندگو بر روی درب های جلو و عقب و بلوتوث اشاره کرد. از دیگر امکانات و تجهیزات پژو 207 اتوماتیک هم می توان به سیستم فرمان هیدرولیکی، کلیدهای کنترل بر روی فرمان، چراغ های مه شکن جلو و عقب، چراغ های جدید عقب، چراغ های مخصوص روز، آینه های جانبی برقی همرنگ بدنه مجهز به راهنما، صندلی عقب مجهز به ایزوفیکس، سنسور دنده عقب، دوربین دید عقب و در نهایت به کروز کنترل اشاره کرد که از مهم ترین امکانات پژو 207 اتوماتیک عرضه شده توسط ایران خودرو به شمار می روند.
امکانات پژو 207i اتوماتیک
رقبای پژو 207i اتوماتیک در بازار
در بازار کشور، رقیب پژو 207 اتوماتیک را دو خودروی برلیانس H320 و رنو ساندرو اتوماتیک می دانند، هرچند در شرایط کنونی کشور و نوسانات قیمتی در بازار باعث شده تا فاصله خودروهای ذکر با یکدیگر اختلاف نسبتا زیادی پیدا کند که در این بین رنو ساندرو محدوده قیمت بالاتر، و خودروی برلیانس H320 محدوده قیمت پایین تری نسبت به مدل های صفر کیلومتر پژو 207 اتوماتیک پیدا کرده است. اما با این حال، خودروی پژو 207 اتوماتیک می تواند گزینه بهتری برای کاربران باشد که اصلی ترین و مهم ترین دلیل آن می تواند فراوانی قطعات و خدمات پس از فروش آن در نمایندگی های گسترده ایران خودرو در سراسر کشور باشد، درحالی که دو خودروی برلیانس H320 و رنو ساندرو اتوماتیک تولید آنان متوقف شده و گزارش های بازار هم نشان از کمبود قطعات یدکی و قیمت بالای آنان در بازار دارد.