جستجو

رسانه اختصاصی صنایع و صنوف خودرویی

رسانه اهل فن

رسانه اهل فن

معرفی خودروی الکتریکی ارزان قیمت سیتروئن eC3

معرفی خودروی الکتریکی ارزان قیمت سیتروئن eC3

این خودروی الکتریکی هیچ ارتباطی با هاچ بک اروپایی سیتروئن C3 ندارد. صحبت از مدل اقتصادی به همین نام با طول کمتر از چهار متر است که نسخه های بنزینی آن از سال گذشته در هند و آمریکای جنوبی تولید شده است. اصلاح الکتریکی به طور خاص برای بازار هند طراحی شده است. جالب توجه است که سیتروئن C3 بنزینی اصلی توسط خریداران محلی بسیار کند پذیرفته شد. از جولای تا دسامبر، تنها 5626 خودرو فروخته شد. یک خودروی برقی چه چیزی به آنها ارائه خواهد داد؟
از نظر بدنه و فضای داخلی، سیتروئن eC3 جدید تا جایی که ممکن بوده با مدل بنزینی متحد شده است تا تولید را ساده کند و طیف قطعات را افزایش ندهد. حتی دریچه ورودی مخزن بنزین روی گلگیر عقب قسمت چپ حفظ شد، اگرچه باید در ظاهر بسته و صاف شود، زیرا ترمینال مادگی شارژ در زیر دریچه دیگری در گلگیر راست قسمت جلو قرار دارد و تنها تفاوت در کابین یک دسته دنده‌ی مینیاتوری به جای دسته دنده‌ی معمولی است. حجم صندوق عقب همان 315 لیتر است، زیرا هیچ قطعه الکتریکی در عقب خودرو وجود ندارد.

همه قطعات در زیر کاپوت متمرکز شده‌اند. چرخ‌های جلو توسط یک موتور الکتریکی با بازده 57 اسب بخار و گشتاور 143 نیوتن‌متر به حرکت در می‌آیند و حالت‌های استاندارد و سازگار با محیط زیست ارائه شده است. باتری کششی با ظرفیت تنها 29.2 کیلووات ساعت در زیر کف کابین قرار دارد، زیرا فاصله آن از سطح زمین 10 میلی‌متر کاهش یافته است. این باتری ارزان قیمت لیتیوم-آهن-فسفات شرکت چینی اسولت (Svolt) است که حتی سیستم تنظیم حرارت ندارد و فقط با هوای طبیعی خنک می‌شود. متعاقبا، سیتروئن انتظار دارد تولید این باتری‌ها را در هند بومی سازی کند.

گواهینامه‌ی آن برد 320 کیلومتر با یک بار شارژ در استاندارد ARAI هند را نشان می‌دهد. قدرت شارژ AC تک فاز تنها 3.3 کیلووات است و دستگاه DC برای 50 کیلووات اما بدون سیستم تنظیم حرارت طراحی شده است، در این حالت برای رسیدن شارژ از 10٪ به 80٪ تقریباً یک ساعت وقت لازم است. حداکثر سرعت هاچ بک 107 کیلومتر در ساعت است و زمان شتاب برای رسیدن به سرعت 60 کیلومتر از سرعت صفر، 6.8 ثانیه می‌باشد.

در هند، فروش خودروهای الکتریکی سیتروئن eC3 از ماه فوریه آغاز خواهد شد و قیمت آن در پایان ژانویه اعلام خواهد شد. قیمت هاچ بک الکتریکی محلی تاتا تیاگو EV 10400 دلار است که می‌تواند معیاری برای قیمت این سیتروئن الکتریکی باشد زیرا ویژگی‌های قابل مقایسه بسیاری دارند، اما به دلایل برندینگ و اعتبار، سیتروئن مطمئناً گران‌تر خواهد بود. رسانه های محلی از قیمت اولیه 11 هزار دلار صحبت می‌کنند.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مشابه

آخرین اخبار