قطعات خودرو

پنجاه سال با هوندا سیویک / بهترین نسل هوندا سیویک کدام است؟

هوندا سیویک برای هوندا سواران یک نوستالژی بوده و به مناسبت 50 سالگی این اتومبیل که در سال 1972 اولین نسل از آن معرفی شد، می‌بینیم که از نظر مخاطبان کدام از نسل هوندا سیویک بهتر است؟

 

تام گاردنر، معاون هوندا در اروپا گفته است: اولین نسل عرضه شده هوندا سیویک نظر بسیاری از منتقدان را به خود جلب کرد، هوندا سیویک یک نماد برای این شرکت ژاپنی به حساب می‌آید.

 

او اضافه در خصوص نسل یازدهم سیویک ادامه داده است: نسل یازدهم ویژگی‌های عملکردی و راحتی را از نسل اول به ارث برده و این اتومبیل به‌گونه‌ای طراحی شده که سیستم انتقال قدرت، فرمان پذیری و سیستم تعلیق در بهترین سطوح علمکردی و دینامیکی باشند که همواره در جذابیت سیویک نقش اساسی داشته است.

 

بنابراین هوندا رسما معتقد است نسل یازدهم همه عناصر و مشخصه‌های یک سیویک محبوب را دارد که ادعای درستی نیز به نظر می‌رسد. طبیعی است هوندا زمانی نسل جدید سیویک را به بازار عرضه می‌کند که مطئن باشد این اتومبیل جدید بهتر از نسل‌های گذشته باشد.

 

اما توقعات هوندا از سیویک (فروش بالا و جذابیت در بازار انبوه) لزوما توقعات مصرف کنندگان نیست ، به عنوان مثال با توجه به نیاز علاقه مندان از سیویک مواردی چون عملکرد بالا ، وزن کم وشاید مهمتر از همه ، حس نوستالژیک سیویک مورد نظر طرفداران این خودرو است .

 

 

با توجه به اینکه خودروهای ژاپنی به شدت برای جوانان دهه های 70 و 80 جذاب است لذا موتورهای VTEC جایگاه مقدسی در بین طرفداران خودروهای ژاپنی دارند که ما را به اینجا می رساند که محبوب ترین موتور VTEC در واقع مربوط به هوندا سیویک تایپ R (Civic Type R) است . بر همین اساس هم از نظر ما نسل ششم بهترین نسل این خودرو است .

 

اگرچه موتور VTEC بر روی خودروی نسل پنجم معرفی شد، اما در نسل بعدی به خوبی تثبیت شد. از همه مهمتر، نسل ششم تایپ R را معرفی کرد، در حالی که طراحی سبک وزنی که خودروهای قدیمی هوندا را تعریف می کرد ، حفظ کرد.

خب ، نظر شما چیست ، بهترین نسل سیویک کدام است ؟

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *