به گزارش سایپانیوز، به هر حال باری به بارهای مصرف برق منزل اضافه شده و باید سیستم های برقی منزل، کشش لازم را برای این بار اضافه پیدا کنند.
برخی از ایالت های آمریکا مثل تگزاس از همین حالا در حال برنامه ریزی هستند که اگر شارژ خودرو در طول شب و در زمان های حداقل مصرف انرژی شارژ شوند، هزینه برق شارژ خودرو برای آن منزل رایگان حساب می شود. خیلی از سازندگان ساختمانی از همین حالا در حال ایجاد تغییرات در سیم کشی های داخل منزل هستند تا آمادگی لازم را برای دوران گسترش خودروهای برقی پیدا کنند.
در بسیاری از کشورهای دنیا، عمر ساختمان ها حداقل 50 سال است. خیلی از سازندگان ساختمان باید طوری فکر کنند که حداقل برای یک دهه، نیاز به تخریب و بازسازی نباشد. با این حال با سرعت بالای گسترش فناوری های نو، پیش بینی زیرساخت های لازم برای یک دهه کار آسانی نیست.
در اکثر کشورهای دنیا هم اقساط خرید منزل حداقل از 10 سال شروع می شود و گاهی حتی برخی از کشورها، قیمت خرید یک منزل را برای 30 سال هم قسط بندی می کنند. با این حال محاسبات انجمن ملی املاک و مستغلات نشان داده است که در آمریکا یک خانوار به طور متوسط حداقل 13 سال در یک منزل باقی می ماند. با یک نگاه مختصر با این آمار و ارقام، حتی اگر هنوز هم دوره گذار از خودروهای بنزینی به برقی در خیلی از کشورها حس نشده است، با یک تفکر زیرساختی، باید از همین حالا هنگام ساخت منازل و آپارتمان ها، نیازهای حداقل یک دهه آینده را در نظر گرفت. به بیان دیگر اگر شما همین حالا هم قصد خرید خودروی برقی ندارید، احتمال آن زیاد است که در همین منزلی که ساکن هستید، زمانی فرا برسد که دیگر خودروی بنزینی تولید نشود.
در ایالت کالیفرنیا در آمریکا، نظام مهندسی از سال 2015، تعبیه سیم کشی لازم در گاراژ یا پارکینگ منازل را برای شارژ خودروهای برقی اجباری کرده است. بقیه ایالت های آمریکا هنوز هیچ الزام یا آیین نامه ای در این زمینه به تصویب نرسانده اند. اما خیلی از سازندگان منتظر این آیین نامه ها و الزامات نمانده اند و حین ساخت این آینده نگری را در نظر می گیرند.
در حال حاضر فقط 2 درصد از خودروهایی که در سال پلاک می شوند، برقی هستند اما در سه سال گذشته روند افزایشی داشته اند. بر اساس پژوهش های مؤسسه تحقیقاتی و نظرسنجی پیو Pew و همچنین داده های منتشر شده توسط آژانس بین المللی انرژی، سرعت گذار از خودروهای بنزینی به برقی نزد مردم بسیار کند و بطئی است مخصوصاً در مقایسه با اروپا و چین. پیش بینی مؤسسه برقی ادیسون نشان می دهد که تا سال 2030، سهم خودروهای برقی از بازار خودرو به 20 درصد خواهد رسید به ویژه اگر مشوق های دولتی ادامه پیدا کند. پیش بینی مؤسسه ارنست اند یانگ این است که تا سال 2045 سهم فروش خودروهای بنزینی درون سوز به کمتر از 1 درصد خواهد رسید.
خودروسازان هم بی کار نمی نشینند به عنوان مثال جنرال موتورز می گوید در حال تعامل با شرکت نفتی شل است که در برخی از ایالت های آمریکا از جمله تگزاس، شارژ شبانه باتری خودروها در منازل رایگان باشد.
بر اساس آمار وزارت انرژی آمریکا، بیشترین گرایش به خودروهای برقی در ایالت کالیفرنیا است و از هر 1000 نفر، 12 نفر در حال حاضر خودروی برقی خریده اند که بالاترین سرانه به حساب می آید. این ایالات حدود 5 تا 7 سال از بقیه ایالت ها در زمینه زیرساخت های مخصوص خودروهای برقی جلوتر است. این ایالت در حال گسترش منازلی است که با کمک انرژی های خورشیدی در حال کاهش اتکا به گاز طبیعی و بنزین است. با این حال ایالت هایی مثل واشنگتن که مسیر رفت و آمد کارکنان بین منزل و محل کار طولانی است، گرایش به سمت خودروهای برقی به مراتب کندتر است. به طور طبیعی برای مردمی که نیاز به مسافرت های طولانی دارند، خودروهای برقی هنوز گزینه مناسبی نیست.
در بین خریدارانی منزل بین 300 تا 400 هزار دلار، کسی به دنبال سیم کشی لازم برای شارژ خودرو برقی نیست اما 25 تا 30 درصد از خریداران منزل با قیمت بین 500 تا 800 هزار دلار به دنبال منازلی هستند که به طور زیرساختی امکان شارژ شبانه خودرو را فراهم می کنند.
در حال حاضر بر اساس وبسایت هوم ادوایزر Homeadvisor.com هزینه سیم کشی و ایجاد زیرساخت برای شارژ باتری خودرو در گاراژ یا پارکینک منازل بین 500 تا 1500 دلار است. برای ایجاد جایگاه شارژ در اماکن عمومی این هزینه تا 2000 دلار هم برآورد میشود. البته در مناطق مختلف هزینه های ساخت کمی نوسان دارد و متفاوت است. در برخی از منازل، پنل برقی 240 ولت (40 تا 100 آمپر) برق متناوب وجود دارد که در آن صورت هزینه ایجاد پریز مخصوص شارژ باتری خودرو حدود 500 دلار است.