جستجو

رسانه اختصاصی صنایع و صنوف خودرویی

رسانه اهل فن

اصلاح قیمت باعث جهش تولید و ارتقای کیفیت خودرو می‌شود

به گزارش قطعات خودرو به نقل از اسب‌بخار؛ ابراهیم احمدی افزود: «این تصمیم، آغازی برای جهش جدید تولید خودرو و زنجیره تامین در کشور است که سود آن نصیب ذینعفان این صنعت می شود.»
مدیرعامل شرکت قطعه سازی اطلس پمپ، تاکید کرد: «صنعت خودرو و قطعه سازی همزمان با افزایش نرخ تورم، افزایش قیمت نداشته و از طریق راهکارهای مختلفی از جمله افزایش بهره‌وری و تیراژ سعی در جبران کسری و کمبودهای خود کرده است، اما ادامه این مسیر، به زیان انباشته‌گسترده خودروسازان و قطعه سازان انجامیده است و این اقدام وزیر مبنی بر افزایش ۱۸ درصدی قیمت خودرو، مسکنی برآلام صنعت خودرو قطعه سازی است.»
رییس انجمن قطعه‌سازی استان اصفهان، اظهار کرد: «مقایسه قیمت مواد اولیه نظیر پلی ‌آمیدها، مس، فولاد، آلومینیم و هزینه نیروی انسانی در سال ۷۶ به عنوان سال مبنا و سالی که نرخ ارز با ۷۰۰ تومان بود نشان می‌دهد که این مولفه‌ها به عنوان اصلی‌ترین عوامل تولید در مقایسه با سال ۱۴۰۰ حدو د ۱۰۰ برابر افزایش قیمت داشته‌اند و این درحالی است که قیمت خودرویی نظیر پژو ۴۰۵ در مقایسه با سال ۷۶ که حدود ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بوده است کمتر از ۲۰ برابر رشد داشته است.»
وی تاکیدکرد: «خوشبختانه وزیر صمت در جریان افزایش قیمت سایر مولفه‌های تولید هستند. صنعت خودرو و قطعه سازی با قیمت گذاری دستوری، متضررشده اند.»
احمدی خاطر نشان کرد:«اگر فولاد سهامدار دارد صنعت خودرو هم سهامدار دارد و این اقدام وزیر در زمینه افزایش قیمت خودرو در راستای حمایت از سهامداران صنعت خودرو و قطعه‌سازی صورت گرفته است.»
وی افزود: «ما در اقتصاد، خودرو را در یک سبد کالای ۳۶۰ موردی و در کنار مرغ، تخم‌مرغ، روغن، برنج و نان در نظر گرفته‌ایم و سالانه بر اساس تورم سالانه و نقطه به نقطه میزان تورم را اعلام و خودرو را داخل این سبد می‌بینیم در حالی که در این سبد، اثری از سایر مواد اولیه نظیر آلومینیوم، مس و فولاد نیست.»

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مشابه

آخرین اخبار