کار اند درایور میگوید پیشرانههای قبلی T5 و T6 که غیر هیبریدی هستند جای خود را به نمونههای جدید B5 و B6 میدهند. این پیشرانهها همچنان از نوع ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو یا توربو و سوپرشارژر هستند اما به لطف استفاده از واحدی الکتریکی مصرف سوخت کمتری دارند.
فعلاً مشخصات دقیق این پیشرانهها منتشر نشده اما نسخههای توربو و توربو و سوپرشارژر آنها در اروپا اندکی کمرمقتر هستند. البته مقایسه مستقیم بین بازارهای آمریکا و اروپا درست نخواهد بود زیرا استانداردهای آلایندگی متفاوتی در این دو بازار وجود دارد.
موضوع جالب اینکه طبق گفته کار اند درایور به نظر میرسد خودروهای XC40، XC90 و V60 کراس کانتری از این قوای محرکه جدید استفاده نخواهند کرد. هنوز مشخص نیست که آیا هنوز این خودروها در لیست EPA قرار نگرفتهاند یا اینکه سوئدیها تصمیم گرفتهاند مدلهای یاد شده را همچنان بهصورت درونسوز خالص عرضه کنند.
به عنوان سخن پایانی باید گفت XC90 به عنوان پرچمدار ولوو در آینده نزدیک پذیرای مدلی تمام الکتریکی خواهد شد. این خودروساز خوشنام طی دهه آتی اقدام به الکتریکی سازی تمامی محصولات خود خواهد کرد و این شاسیبلند بزرگ نقش مهمی در پیشبرد اهداف سوئدیها خواهد داشت.