حدود ۵۴۰هزار دستگاه نیز تولید داخل است و در حوزه تولید داخلی تمام فرآیند‌ها در حال اجراست. وی اضافه کرد: در دنیا توسعه قطعه‌سازی بر توسعه خودروسازی مقدم است و تا توسعه قطعه‌سازی اتفاق نیفتد صنعت خودروسازی رشد نمی‌کند.

 

با توجه به اینکه ۶ شرکت خودروساز در گروه سایپا فعال هستند، تلاش می‌کنیم ظرفیت این سایت‌های تولیدی را که سال گذشته ۲۵درصد فعال بوده امسال به ظرفیت ۵۰درصد برسانیم و برای رسیدن به ۸۰درصد ظرفیت برنامه ریزی کرده‌ایم. وی افزود: تا هفته گذشته حدود ۴۰۰هزار خودرو تحویل مشتریان شده و تعهدات معوق زیر هزار دستگاه است.

 

برای تنظیم بازار تولید امسال ۹۲هزار دستگاه بیشتر از مدت مشابه در سال گذشته بوده است.

 

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا ادامه داد: بازار‌های صادراتی امسال گروه سایپا کشور‌های عراق و ونزوئلا هستند که اولین محموله‌ها به این دو کشور ارسال شده است.

 

 

هزار دستگاه خودرو به عراق به صورت CKD ارسال شده است و به ونزوئلا نیز پک اول هزاردستگاهی ارسال شده و پک دوم دوهزار‌دستگاهی در مرحله آماده‌سازی است.

 

 

وی با اشاره به اینکه خودرو‌های گروه سایپا در چند ماه اخیر از قرعه‌کشی خارج شده‌اند، گفت: هر زمان در سامانه سایپا بر اساس مجوز‌های تولید، فروش محصول اعلام شود مردم می‌توانند همه خودرو‌های ما را ثبت‌نام کنند.

 

تیموری گفت: با توجه به اینکه امسال قیمت دستمزد‌ها نزدیک به ۵۷درصد، ترخیص قطعات و خودرو‌ها از نرخ ارز ۴۲۰۰تومانی به ارز نیمایی ۲۸هزار و ۵۰۰ تومانی افزایش و قیمت مواد اولیه هم رشد چشمگیری داشته، ولی نرخ محصولات هیچ‌گونه افزایشی نداشته و قیمت تمام خودرو‌های سایپا بر اساس قیمت‌گذاری سال گذشته بوده است.