افت فروش خودرو در چین

دنیای اقتصاد – به گزارش رویترز، بر اساس اطلاعات انجمن خودروسازان چین (CAAM)، مجموع فروش خودرو در چین طی ماه اوت به ۸/ ۱ میلیون دستگاه رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸/ ۱۷ درصد افت نشان می‌دهد.

این در حالی بود که فروش خودروهای چین طی هشت ماهه اول سال جاری میلادی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷/ ۱۳ درصد افزایش یافت، چرا که بازار خودرو از پایین‌ترین سطح طی همه‌گیری خارج شد.

یک مقام ارشد در انجمن خودروسازان چین اعلام کرد که این انجمن اکنون انتظار دارد رشد فروش خودرو در سال ۲۰۲۱ کندتر از پیش‌بینی قبلی ۵/ ۶ درصدی باشد. کمبود طولانی مدت تراشه در جهان باعث نگرانی شدید خودروسازان اصلی از جمله فورد موتور، هوندا موتور، جنرال موتورز و فولکس واگن شده و بسیاری را مجبور به توقف یا محدودیت تولید کرده است.

به گفته این مقام چین، بعید است این کمبود به زودی برطرف شود، چرا که همه‌گیری کرونا در بسیاری از نقاط جهان شدت گرفته است. بر اساس این گزارش، یک نقطه روشن در داده‌ها، فروش قوی خودروهای انرژی جدید بود که در ماه اوت بیش از دو برابر شد و به ۳۲۱ هزار دستگاه رسید. اینها شامل خودروهای برقی دارای باتری، هیبریدهای برقی بنزینی و خودروهای پیل سوختی هیدروژنی هستند.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *