دنیای اقتصاد – فروش جهانی این شرکت طی ماه دسامبر به کمتر از ۶۵هزار دستگاه رسید و فروش اروپاییاش نیز ۱/ ۱۵درصد سقوط کرد. کاهش فروش ولوو در بازار آمریکا نیز نزدیک به ۲۷درصد بود. ولوو در بیانیهای گفت: این شرکت به طور قابلتوجهی تحت تاثیر ادامه کمبود قطعات قرار گرفت و این موضوع بر تولید و در نتیجه تحویل محصولات به مشتریان تاثیر گذاشت. ولوو همچنین تاکید کرد که تقاضا برای محصولاتش همچنان بالاست. فروش ولوو در سال گذشته میلادی با رشد ۶/ ۵ درصدی به حدود ۷۰۰هزار دستگاه رسید که ۲۷درصد از آن را تمام الکتریکیها یا پلاگین هیبریدیها تشکیل دادند. چشمانداز سال ۲۰۲۱ ولوو که رشد حجم فروش و درآمد این شرکت را نشان میدهد، حکایت از بهبود سودآوری و رسیدن آن به سطح قبل از همهگیری دارد. قرار است درآمدهای ۳ماهه چهارم ولوو در تاریخ ۱۱ فوریه منتشر شود. این شرکت که اکثریت سهام آن متعلق به هلدینگ جیلی چین است، پس از پایان بزرگترین عرضه اولیه سهام اروپا، در بورس استکهلم فهرست شد.