دنیای اقتصاد – تبدیل خودروی بنزینی به برقی با دو سامانه اتصال ای-کریت و کیت کروز ممکن شده است. با این کار جنرال موتورز این ویژگی خیرهکننده را به نمایش گذاشته که فناوریهای خودروهای برقی این خودروساز انعطافپذیری لازم برای آینده را دارا است. نخستین خودرویی که با این دو سامانه امتحان خود را پس داد، تبدیل الکامینوی مدل ۱۹۷۲ به خودروی تمام برقی است.
طراحی این سامانهها توسط شرکت مهندسی لیگینفلتر ممکن شده و نام الکامینوی شورولت که برقی شده هم شکل جدیدی پیدا کرده و املای آن در زبان انگلیسی به این شکل درآمده است: eLcamino .
پکیجی که میتواند خودروی بنزینی را به برقی تبدیل کند شامل یک موتور برقی است که به سامانه انتقال قدرت موجود در خودرو متصل میشود و نیروی این موتور یا قوای محرکه را باتری تامین میکند.
البته جنرال موتورز مشخصات فنی این خودروی تبدیل شده را منتشر نکرده است. اما این را میدانیم که سامانه ای-کریت در ورژنهای [نسخههای] متنوعی با خروجی ۲۰۰ تا ۷۰۰ اسب بخار طراحی شدهاند.
البته باید یادآوری کرد که جنرال موتورز پیش از این کیت تبدیل را روی چند خودروی دیگر هم امتحان کرده است از جمله شورولت کی۵ بلیزر مدل ۱۹۷۷ اما الکامینو، نخستین خودرویی است که با شکل و شمایل مستقل به برقی تبدیل شده است. جنرال موتورز در کنار تولید کارخانهای خودروهای برقی نظیر هامر جیامسی، در حال تحقیق و توسعه فناوریهایی است که قوای محرکه در صنایع مختلف از جمله قایق، ریلی و هوافضا را هم شامل میشود. در بین روشهای مختلفی که جنرال موتورز در حال بررسی و امتحان است، شراکت با «صنایع تجهیزات پشتیبانی زمینی تکسترون» است و نخستین محصول آن کشندههای فرودگاهی تمام برقی، لودر و تراکتور است.