پدال – این کانسپت کاکپیت که نباید از آن به عنوان پیشنمایش کابین محصولات آتی میتسوبیشی نام برد ترکیبی از چندین تکنولوژی میباشد. کابین یاد شده از دوربین مادون قرمزی سود میبرد که اطلاعات بیومتریک و چهره راننده را میگیرد. این سیستم علاوه بر ثبت مداوم تغییرات رنگ پوست راننده میتواند این تغییرات را با لرزشهای کابین و تغییرات نورپردازی داخل خودرو نیز ثبت نماید.
دوربین یاد شده همچنین به حالات راننده، حرکات او و دمای بدن توجه میکند تا هرگونه خوابآلودگی را تشخیص دهد. سپس از تمامی این اطلاعات برای قضاوت درباره هوشیاری یا عدم هوشیاری راننده استفاده میشود. اگر راننده خسته و بیحال به نظر برسد خودرو هشداری صادر کرده و به راننده توصیه خواهد کرد که استراحت کند و خودرو را متوقف نماید. این کانسپت همچنین شامل حسگرهای موج رادیویی است که برای تشخیص حضور سرنشینان در خودرو و تخمین ابعاد بدن آنها بکار میرود.
میتسوبیشی الکتریک با ترکیب این تکنولوژیها و مکانیاب با وضوحبالا یک قدم جلوتر رفته است. این تکنولوژی محلی که راننده نگاه میکند را بررسی کرده و نور خودرو را به همان جهت میتاباند و درعینحال نوع مسیر و پیچهای پیش رو را نیز بررسی میکند.
این تکنولوژی همچنین خطرات یا موانع احتمالی را در جایی پیش چشمان راننده منعکس میکند. کانسپت یاد شده میتواند این موانع را نیز به رنگ روشن دربیاورد تا راننده آنها را بهتر تشخیص دهد. این سیستم به رانندگان اطلاعات موردنیاز را نیز میدهد.
جدیدترین تکنولوژی مفهومی میتسوبیشی الکتریک بهصورت رسمی در نمایشگاه CES لاسوگاس که تا چند هفته دیگر برگزار خواهد شد معرفی میشود. اگرچه نصب این تکنولوژیها در خودروها زمان خواهد برد اما خودروسازان به دنبال راههایی برای پاس کردن استانداردهای ایمنی سختگیرانه هستند.