جستجو

رسانه اختصاصی صنایع و صنوف خودرویی

رسانه اهل فن

بلاتکلیفی ۸ ماهه طرح عرضه خودرو در بورس

حجت‌الله فیروزی، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار کرد: هدف ما از طرح عرضه خودرو به بورس این بود که اولا عرضه و تقاضا همسان شوند و هدف دیگر هم منطقی و رقابتی شدن قیمت آن بود.

قیمت خودرو در کارخانه و بازار یکسان نیست

وی افزود: یکی از مسائلی که خودروسازان دائما آن را مطرح می‌کنند این است که فاصله بین قیمت تمام‌شده تولید خودرو در کارخانه با قیمت بازار بسیار زیاد است و به خاطر همین قیمت‌گذاری دستوری، زیان می‌کنند و سود اصلی را دلالان و سوداگران می‌برند.

بلاتکلیفی ۸ ماهه طرح عرضه خودرو در بورس

فیروزی گفت: گلایه ما این است چرا طرحی که از مطرح شدن آن در کمیسیون ۸ ماه می‌گذرد، همچنان در رفت و برگشت است.

ضرورت ورود مراجع قضایی برای رسیدگی به تخلفات

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس ضمن اشاره به فاسد بودن بخشی از این زنجیره، ورود مراجع قضایی به تخلفات در این حوزه را ضروری دانست و بر آن تاکید کرد.

موانع مقابل عرضه خودرو در بورس

علی پناهی، معاون سابق عملیات و نظارت بورس کالای ایران نیز در این مورد گفت: چند سال است که ورود خودرو به بورس کالا مطرح شده و در جای خود ایده بسیار خوبی است. وی افزود: فرآیند عرضه خودرو در بورس در گذشته و در یک مقطع کوتاه یک بار انجام شد و معاملاتی هم شکل گرفت؛ اما به دلایل و موانع مختلف این کار ادامه پیدا نکرد.

شفاف‌سازی و منصفانه شدن قیمت؛ اهداف اصلی عرضه خودرو در بورس

معاون سابق عملیات و نظارت بورس کالای ایران، شفاف‌سازی و منصفانه شدن قیمت را دو هدف اصلی از عرضه خودرو در بورس کالا عنوان کرد و گفت: هر کالایی که در بورس یا غیر بورس محدود شود، دلال‌بازی هم در آن شکل می‌گیرد.

پناهی ادامه داد: مکانیزم عرضه خودرو در بورس این است که کارگزاری‌ها ثبت سفارش کرده و خود نمایندگی‌ها به عنوان طرف خرید و در مقام کارگزاری‌ها نقش‌آفرینی کنند که در این صورت قیمت‌ها و فرآیند خرید و فروش شفاف‌سازی و تقاضای کاذب نیز حذف خواهد شد.

منبع: فارس

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مشابه

آخرین اخبار