بازار؛ گروه خودرو: شرکت خودروسازی در سال ۲۰۱۸ اقدام به معرفی محصول جدیدی به نام سری ۸ کرد. این خودروساز بعد از دو دهه سری ۸ را برای رقابت با پورشه، بنتلی و مرسدس بنز به بازار معرفی کرد. این کوپه به حدی موفق ظاهر شد که در همان سال کابین این خودرو جزو زیباترینهای سال و دو سال پیدرپی عنوان بهترین کوپه معرفی شد. سری۸ در حقیقت نماد نوینی از زبان جدید طراحی بامو بود.
پروفیل خودرو با خطوط آشنای شارپ و تیز روی بدنه استایلی تنومند و جذاب دارد. تا با رینگهای ۲۰ ام آلیاژی وقار این کوپه را دوچندان میکند. کاپوت با خطوط تیز و چراغهای باریک و جلوپنجره عریض به سبک جدید بامو چهره تهاجمی برای این کوپه جسور باواریایی به ارمغان آورده است. در نمای عقب چراغهای کشیده با حجمپردازی خاص نمای زیبا از این خودرو را به نمایش میگذارد. از نظر ظاهری تجهیز شده به قطعات فیبرکربنی شده تا چاشنی اسپرت بودن را دوچندان کند. قطعات ام شامل؛ جلوپنجره مشکی پیانویی، سپر به همراه لیپ فیبرکربنی زیر آن، قاب آینههای فیبرکربنی، دریچه ورودی هوای جانبی فیبرکربنی، اسپویلر روی در صندوق عقب فیبرکربنی و دیفیوزر فیبرکربنی و سراگزوزهای دوبل در طرفین سپر میشود. در زمان ورود به کابین با طراحی بسیار جذاب مواجه میشویم.
شاید در فضای مجازی دیده باشید که M۸ کامپتیشن در تقابل با سوپراسپرتهای مانند لامبورگینی آونتادور، فراری ۴۸۸ و آئودی R۸ و نیسان GTR با پیروزی رقابت را به پایان رسانده است
قرارگیری صفحه نمایش ۱۰.۲۵ اینچی با قابلیت اتصال به اپل کارپلی و اندروید اتو در کنسول میانی و ۱۲.۳ اینچی مجموعه پشت آمپر مقابل راننده و تنظیمات لمسی سیستم تهویه مطبوع فضای کاملا مدرنی را ایجاد کرده است. استفاده از چرم آلکانترا، دو رنگ بودن تریم داخلی و دکوراتیو کروم و فیبرکربنی با دوخت باکیفیت روکش صندلی و غربیلک فرمان حس لوکس بودن در این خودرو را دوچندان میکند. طراحی غربیلک فرمان اسپرت و خوش دست ام با دو پدال شیفتر آلومینیومی در پشت آن، دو دکمه قرمز رنگ روی فرمان و دسته دنده اسپرت منحصربهفرد بامو، رانندگی با M۸ کامپتیشن را بسیار هیجانانگیز میکند. زاویه بیشتر ستون A و نورپردازی داخلی به واسطه LED های نواری کابین دلنشین را ایجاد کرده است. شاید در فضای مجازی دیده باشید که M۸ کامپتیشن در تقابل با سوپراسپرتهای مانند لامبورگینی آونتادور، فراری ۴۸۸ و آئودی R۸ و نیسان GTR با پیروزی رقابت را به پایان رسانده است.
سری۸ مجهز به یک موتور ۸سیلندر با آرایش ویشکل به حجم ۴.۴ لیتری با حداکثر ۶۲۵ اسببخار قدرت و حداکثر ۷۵۰ نیوتونمتر گشتاور است
دلیل این پیروزی را باید پیشرانه قدرتمند این کوپه جسور باواریایی دانست. موتور ۸سیلندر با آرایش ویشکل به حجم ۴.۴ لیتری مزین شده به تکنولوژی ام تویین پاور توربو قدرت و گشتاور بالایی را تولید میکند. با تغییراتی در پاشش سوخت و حداکثر فشار ۳۵۰ بار در سیلندر، پاشش مستقیم سوخت، بازطراحی در توربوشارژهای دوقلو و بهینهسازی در اتاق احتراق راندمان این موتور را افزایش داده است. این پیشرانه موسوم به S۶۳ از بالاترین سطح تکنولوژی برخوردار است. بر این اساس در نسخه M۸ کامپتیشن حداکثر ۶۲۵ اسببخار قدرت و حداکثر ۷۵۰ نیوتونمتر گشتاور را تولید میکند.
گیربکس ۸سرعته ام استپترونیک وظیفه انتقال قدرت و گشتاور را با سامانه چهارچرخ محرک هوشمند xDrive برعهده دارد. سیستم چهارچرخ محرک xDrive در این خودرو دستخوش تغییرات قرار گرفته است. با این حال با انتخاب وضعیت اسپرت و حالت لانچ کنترل و فشردن پدال گاز تا انتها ۲.۹ ثانیه زمان نیاز است تا M۸ کامپتیشن از حالت سکون به ۱۰۰ کیلومتر برساعت برسد. حداکثر سرعت این خودرو ۳۰۵ کیلومتربرساعت است، اما در تستهای انجام شده حداکثر سرعت به ۳۱۵ کیلومتر برساعت نیز رسیده است.
از مهمترین آپشنهای M۸ کامپتیشن میتوان به سامانه پیشگیری از برخورد، ۱۰ ایربگ، سیستم هشدار انحراف از مسیر، هداپ دیسپلی، کروز کنترل هوشمند تطبیقی، سیستم ترمز اضطراری خودکار، سیستم پایش نقاط کور و شناسایی عابرپیاده، سیستم دید در شب و لانچ کنترل و سیستم تهویه مطبوع دوگانه و برای جداگانه برای سرنشینان عقب و… اشاره کرد. گفتنی است که گروه خودروسازی بامو با تولید این نسل، سهم بازار فروش محصولات خود را در دنیا افزایش داد و به زودی مدلهای جدیدی از سری ۸ را روانه بازار خواهد کرد.