دنیای اقتصاد – فرشاد مقیمی ارتقای محصولات را از راهبردهای اصلی ایرانخودرو خواند و گفت: بهمن سال گذشته، گیربکس شش سرعته در شرکت نیرومحرکه ایرانخودرو به تولید رسید و رانا پلاس به عنوان نخستین محصول مجهز به این گیربکس نیز عرضه شد. وی ادامه داد: بر اساس هدفگذاری صورت گرفته در استراتژیهای کلان ایرانخودرو، تجهیز دناپلاس توربوشارژ به گیربکس شش سرعته در دستور کار قرار گرفت که این محصول در حال حاضر به خط تولید آزمایشی رسیده است.
مقیمی نظارتهای کیفیت در فرآیند تولید این محصول را از جمله موضوعات مهم در خطوط تولید ایرانخودرو دانست.
وی کاهش دو و نیم درصدی مصرف سوخت در سیکل ترکیبی را از جمله مزایای استفاده از گیربکس شش سرعته خواند و گفت: استفاده از موتور EF۷ با توان و گشتاور بالا نیز بر بازدهی خودرو تاثیرگذار بوده و جزو نیازمندیهای استانداردی و زیست محیطی و همچنین انتظارات مشتریان به شمار میآید.
مدیرعامل گروه صنعتی ایرانخودرو با تاکید بر تولید محصولات با کیفیت و تیراژ بالاتر، از افزایش ظرفیت تولید تارا خبر داد و گفت: از ابتدای هفته گذشته تولید این محصول به روزانه ۵۰ دستگاه رسید و از هفته جاری به ۷۵ دستگاه افزایش خواهد یافت. وی افزود: تارا اتوماتیک نیز در مرحله کالیبراسیون قرار دارد و به زودی آماده ورود به بازار خواهد شد.