جستجو

رسانه اختصاصی صنایع و صنوف خودرویی

رسانه اهل فن

خودروسازان ژاپنی به دنبال پیشی گرفتن از تکنولوژی خودران رقبا هستند

پدال – رقبایی که قبلاً توانایی‌های نیمه خودران را روی محصولات رده میانی خود عرضه کرده‌اند. بر اساس گزارش منتشر شده توسط نشریه نیکی آسیا، مزدا، تویوتا و سوبارو شروع به نصب سیستم نیمه خودران سطح ۲ در بسیاری از خودروهای خود می‌کنند. تکنولوژی خودران در ۵ سطح اصلی قرار می‌گیرد و در بالاترین سطح نیازی به دخالت انسان وجود نداشته درحالی‌که خودران سطح ۲ اجازه رانندگی بدون دخالت راننده در بزرگراه‌ها را می‌دهد اما راننده همواره باید گوش به زنگ بوده و در هر وضعیتی بتواند کنترل خودرو را به دست گیرد.

اگرچه همه از تکنولوژی خودران خوششان نمی‌آید اما محصولات ویمو قبلاً به تکنولوژی خودران سطح ۴ رسیده‌اند و در حال حاضر تحقیقات زیادی نیز برای دستیابی به خودران سطح ۵ انجام می‌شود. تا به اینجا توانایی‌های خودران سطح ۴ فقط به کشور ژاپن محدود بوده و بنابراین سیستم‌های خودران سطح ۲ و ۳ اکثراً روی محصولات مدل ۲۰۲۲ تمرکز دارند. البته یکی از مؤسسات تحقیقاتی ژاپنی مدعی شده تا سال ۲۰۳۰ حدود ۶۲ درصد از خودروهای مجهز به تکنولوژی خودران در ژاپن از سطح ۲ این تکنولوژی سود خواهند برد.

تویوتا در سال جدید میلادی اقدام به عرضه محصولات پرچم‌دار کراون با تکنولوژی خودران سطح ۲ خواهد کرد. تا این لحظه تکنولوژی موردبحث فقط در سدان های لوکس لکسوس و مدل هیدروژنی تویوتا میرای نصب شده است. برنامه‌هایی نیز برای عرضه این ویژگی در مدل‌های عادی‌تر همچون کرولا وجود دارد. مزدا نیز در سال جدید بسته خودران سطح ۲ و ۳ را در شاسی بلندها و سدان های میان سایز خود ارائه خواهد کرد. به‌طور مشابه سوبارو نیز اعلام کرده تمامی محصولاتش در بازارهای جهانی از تکنولوژی خودران سطح ۲ تا حداکثر سرعت ۵۰ کیلومتر در ساعت استفاده خواهند کرد. تکنولوژی خودران سطح ۴ نیازمند برخی تغییرات در قوانین کشور ژاپن بوده و احتمالاً اصلاح قوانین به خودروسازان ژاپنی این فرصت را خواهد داد تا اقدام به توسعه و ارائه این تکنولوژی نوین در محصولات خود کنند.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مشابه

آخرین اخبار