جستجو

رسانه اختصاصی صنایع و صنوف خودرویی

رسانه اهل فن

داستان یک هدیه عجیب

داستان یک هدیه عجیب

در عصر سه‌شنبه، ویدئویی از هادی عامل، گزارشگر شناخته‌شده کشتی، در برنامه «جعبه سیاه» شبکه افق منتشر شد که واکنش‌ها و نقدهای زیادی را در شبکه‌های اجتماعی به دنبال داشت. در این برنامه، مجری به رسم معمول خود به مهمان هدیه‌ای شامل کفن و آگهی ترحیم می‌دهد. هادی عامل که در این لحظه ناراحتی خود را به وضوح نشان می‌دهد، در ویدئوی کوتاهی که به اشتراک گذاشت، اعلام کرد که پیش از پخش این بخش از برنامه به او قول داده شده بود که این قسمت از برنامه حذف شود، اما در نهایت این کار صورت نگرفت.

انتشار این ویدئو با واکنش‌های زیادی مواجه شد و کاربران شبکه‌های اجتماعی به این اقدام برنامه و همچنین به واکنش هادی عامل، انتقادات تندی وارد کردند. بسیاری از افراد از انتقاد بی‌تعارف هادی عامل نسبت به این هدیه قدردانی کردند.

واکنش‌ها از سوی چهره‌های تلویزیونی

چند چهره شناخته‌شده از تلویزیون نیز به این موضوع واکنش نشان دادند. رضا رشیدپور، مجری مشهور تلویزیون، در یادداشتی نوشت: “کفن و آگهی ترحیم، آینده نیست! این عاقبت کسانی است که نور را انکار می‌کنند.” سیاوش صفاریان‌پور، مجری پرسابقه، نیز در انتقادی تند به این برنامه گفت که هیچ‌گاه صحنه‌ای به این اندازه نامناسب را در تلویزیون ندیده است و از مدیران مربوطه خواسته است که مسئولیت این اشتباه را بپذیرند.

علیرضا دباغ، مدیر اسبق صداوسیما، نیز در یادداشتی با انتقاد از این اقدام، اشاره کرد که اگر هدف از این هدیه توجه به آخرت و ایجاد تذکری برای مهمانان برنامه بوده است، بهتر بود از شخصیت‌های دیگر استفاده می‌شد که تصمیماتشان تأثیرات گسترده‌تری در جامعه داشته است.

واکنش‌ها از سوی شخصیت‌های مختلف

مریم رزاقی‌آذر، پزشک چهره‌ماندگار، در این برنامه نیز واکنش منفی خود را به هدیه کفن ابراز کرد و از مجری خواست که آگهی ترحیم را پاره کند. برخی از منتقدان معتقدند این نوع هدیه بیشتر برای افرادی مناسب است که در مناصب اجرایی و مدیریتی قرار دارند، اما به‌طور کلی این رفتار با برخی دیگر از مهمانان تناسب نداشت.

پاسخ رئیس سازمان صداوسیما

پیمان جبلی، رئیس سازمان صداوسیما، در حاشیه جلسه هیات دولت، در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره این برنامه گفت که این اقدام به نظر وی خطا بوده است و به دلیل بی‌سلیقگی این اتفاق افتاده است. او تاکید کرد که از نظر شخصی این برنامه را نمی‌پسندد و تذکر لازم را داده است. همچنین یادآور شد که این برنامه در شش نوبت پخش شده و به رغم انتقادات، همچنان در کانون توجه قرار دارد.

نتیجه‌گیری

این حادثه و واکنش‌های متعاقب آن بار دیگر نشان داد که در دنیای رسانه‌ها، برنامه‌سازان باید بیشتر از پیش به حساسیت‌های مخاطبان و مهمانان خود توجه داشته باشند. در حالی که برخی از مهمانان این برنامه از هدیه کفن نرنجیدند و حتی با آن شوخی کردند، واکنش‌های منفی گسترده‌ای نشان می‌دهد که این شیوه انتخابی برای جلب توجه ممکن است منجر به آسیب‌های جدی‌تر در اعتماد عمومی به تلویزیون و برنامه‌سازان آن شود

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مشابه

آخرین اخبار