جستجو

رسانه اختصاصی صنایع و صنوف خودرویی

رسانه اهل فن

در بین برندهای گروه رنو داچیا خوش درخشید

به گزارش سایپانیوز، شرکت خودروسازی فرانسوی رنو، روز جمعه خبری در خصوص آمار نیم سال اول 2021 منتشر کرد و معلوم شد که فروش این شرکت در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته 18.7 درصد رشد داشته است اما به رکوردهای پیش از کوید-19 نرسیده است.

این گروه خودروسازی مثل بقیه رقبای جهانی خود، سرمایه گذاری در بخش خودروهای برقی را شروع کرده و تحت راهبری مدیر عامل جدید خود، لوکا دو میو Luca de Meo برنامه های کاهش هزینه را هم همزمان دنبال می کند و تمرکز خود را روی محصولات پرسودتر قرار داده است.

رنو می گوید که این راهبرد مدیر عامل جدید در حال ثمر دادن است به خصوص که در تقاضای خودرو بهبود به وجود آمده است. در بیانیه رنو آمده است: «در محیطی که هنوز به خاطر شیوع جهانی کوید-19 دچار وقفه است، گروه رنو 1,422,600 دستگاه خودرو در نیمه اول سال 2021 به فروش رسانده که نسبت به 2020، حدود 18.7‌ درصد رشد داشته اما نسبت به نیمه اول سال 2019 با کاهش 24.2 درصدی روبه رو است.»

فروش کل رنو در تمامی برندهای آن در سال 2020 کاهش 21.3 درصدی داشت.

فابریس کمبولیو Fabrice Cambolive رئیس فروش برند رنو می گوید ورژن هیبریدی مدل هایی مثل کلیو Clio‌ فروش خوبی داشته اند و باعث شده اند که قیمت کل خودروهای گروه بالاتر برود. فقط برند رنو در شش ماه اول سال 2021 به رقم 901,500 رسید که  18.5 درصد رشد داشت. کمبولیو می گوید دشوار است که آثار کمبود نیمه هادی ها را در فروش خودرو ارزیابی کرد و سنجید. او به خبرنگاران گفت: «ما با سهام بازی کردیم، سخت است که آثار آن [کمبود تراشه] را بر فروش بسنجیم.»

در بین برندهای گروه خودروسازی رنو، داچیا خوش درخشید. داچیا با فروش 262,814 دستگاه خودرو 24.5 درصد رشد نسبت به سال گذشته داشت در حالی که لادا هم 200,2019 دستگاه 51‌ درصد رشد تجربه کردند.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مشابه

آخرین اخبار