جستجو

رسانه اختصاصی صنایع و صنوف خودرویی

رسانه اهل فن

دلایل عقب ماندگی خساپا از خودرو

بازار؛ گروه بورس:  از یک ماه پیش خبر افزایش قیمت ۱۵ تا ۲۰ درصد قیمت خودرو، بورس و به ویژه سهام گروه خودرویی را تحت تاثیر قرار داد، در آن زمان بسیاری از فعالان بازار تصور می کردند که این تصمیم می تواند حداقل رشدی ۳۰ درصدی را برای این گروه رقم بزند، زیرا در چند هفته گذشته که دو نماد خودرو و خساپا بسته بودند دو لیدر دیگر خودرویی ها یعنی خگستر و خبهمن حدود ۲۰ درصد رشد داشتند، اما خودرو در محدوده ۸ درصد و خساپا در محدوده ۴ درصد بازگشایی شدند و این مساله نشان می دهد که عملا بازار تحت تاثیر سودسازی یا پیش بینی های بنیادی نیست و بیشتر حقوقی ها و بازارگردان ها هستند که تصمیم می گیرند که یک نماد را چقدر رشد بدهند یا نه!

از یک سال و نیم گذشته تاکنون نماد خودرو و خساپا اختلافی ۱۰ تومانی نداشته اند و حتی در زمانی که این دو نماد به بالای ۵۰۰ تومان رسیدند اختلاف قیمت آنها به ۵۰ تومان نرسید، اما در حال حاضر حدود ۴۵ تومان در قیمت ۱۸۰ تا ۲۲۵ تومان اختلاف قیمت دارند و این مساله ناشی از مسائل بنیادی نبوده است، زیرا در همین مصوبه افزایش قیمت سایپا بیشتر از ایران خودرو دستور افزایش قیمت گرفته است.

در شرایط کنونی نماد خودرو در محدوده ۲۲۰ تومان قرار دارد و می تواند تا ۲۵۰ تومان رشد قیمت داشته باشد و خساپا رقیب این نماد هم می تواند در گام اول خودش را به ۲۲۰ نومان برساند و در مرحله بعد تا ۲۴۰ تومان هم نوسان رو به بالا پیدا کند، اما این موضوع به سهامدار خرد، خبر مثبت، جو بازار و … بستگی ندارد بیشتر تحت تاثیر تصمیم مافیای بازار و حقوقی هایی است که در اتاق های درب بسته‌ای بازارگردانی نقشه حرکت سهام را ترسیم می کنند و در این حرکت های سینوسی، خبری از منافع سهامدار نیست!

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مشابه

آخرین اخبار