مرحلهٔ مقدماتی، گروه دوم، سدانهای خانوادگی اسپرت، دوئل چهارم
نتایج دوئل قبلی بین کیا K5 GT و فورد فیوژن اسپرت
مجموع آراء: ۱۷۲۱
آراء فورد: ۹۰۰
آراء کیا: ۸۲۱
پیروز دوئل: فورد فیوژن اسپرت با کسب ۵۵ درصد از کل آراء
دوئلهای این گروه | |
هیوندای سوناتا N Line | تویوتا کمری TRD |
تویوتا کمری TRD | |
کیا استینگر GT | بیوک رگال GS |
کیا استینگر GT | |
فورد فیوژن اسپرت | کیا K5 GT |
فورد فیوژن اسپرت | |
فولکسواگن آرتئون R | پژو ۵۰۸ PSE |
؟ |
فولکسواگن آرتئون R
تاریخ معرفی: ژوئن ۲۰۲۰
پلتفرم: MQB گروه فولکسواگن
امتیاز از اتو اکسپرس: ۴.۰ از ۵.۰
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۹۶ درصد
حفاظت از کودکان: ۸۵ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۸۵ درصد
سیستمهای ایمنی: ۸۲ درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: ۳ سال یا ۹۶ هزار کیلومتر
چکیده: فولکسواگن آرتئون R یک خودروی سریع حرفهای و منحصربهفرد است اما عدم مطابقت کیفیت کابین با تصویر لوکس و پرفورمنسی خودرو، شرمآور به نظر میرسد. بااینحال، پویایی رانندگی آرتئون R احساس اطمینان فوقالعادهای به راننده میدهد که این ویژگی با کارایی زیاد برای استفادههای روزمره و همینطور تجهیزات استاندارد فراوان همراه است. ممکن است آرتئون R هیجانانگیزترین خودروی این کلاس نباشد اما فقط در موارد خیلی کمی از پس وظایفی که از آن خواسته میشود برنمیآید. البته بهتر است تنظیمات سیستم تعلیق تطبیقی خودرو همیشه روی نرمترین حالت قرار گیرد تا حداکثر راحتی را ارائه کند.
پژو ۵۰۸ PSE
تاریخ معرفی: سپتامبر ۲۰۲۰
پلتفرم: EMP2 پژو-سیتروئن
امتیاز از اتو اکسپرس: ۴.۰ از ۵.۰
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۹۶ درصد
حفاظت از کودکان: ۸۶ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۷۱ درصد
سیستمهای ایمنی: ۷۹ درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: سال یا هزار کیلومتر
چکیده: پژو ۵۰۸ PSE هم آیندهٔ پرفورمنس و هم الکتریکیسازی را نشان میدهد. این مدلی شایسته برای پرچمداری خانوادهٔ ۵۰۸ محسوب میشود. تجدیدنظر در شاسی ۵۰۸ PSE بهگونهای صورت گرفته که برداشت متفاوتی از یک خودروی پرفورمنس کاربردی را ارائه میکند. این یک خودروی همهکاره با تجهیزات مناسب و مصرف سوخت بسیار خوب است و به همین دلیل رقبا نمیتوانند حریف آن شوند. بااینحال، هرچند پژو ۵۰۸ PSE خودرویی خاص و منحصربهفرد بهحساب میآید اما کمی گران احساس میشود.
مقایسهٔ مشخصات فنی
فولکسواگن آرتئون R | پژو ۵۰۸ PSE | |
پیشرانه | ۲.۰ لیتری I4 | ۱.۶ لیتری I4 |
تنفس | توربوشارژ | توربوشارژ هیبریدی |
قدرت | ۳۲۰ اسب بخار | ۳۶۰ اسب بخار |
گشتاور | ۴۲۰ نیوتن متر | ۵۲۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته دوکلاچه | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
شتاب صفرتاصد | ۴.۹ ثانیه | ۵.۲ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۵۰ کیلومتر/ساعت | ۲۵۰ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۹.۱ لیتر ترکیبی | ۷.۹ لیتر ترکیبی |
تولید آلایندگی | ۲۰۹ گرم/کیلومتر | – |
ظرفیت باک | ۶۶ لیتر | ۴۳ لیتر |
برد تمام الکتریکی | ندارد | ۴۲ کیلومتر |
وزن | ۱۷۰۳ کیلوگرم | ۱۷۶۴ کیلوگرم |
طول | ۴,۸۶۶ میلیمتر | ۴,۷۵۰ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۲,۸۳۸ میلیمتر | ۲,۷۹۳ میلیمتر |
حجم صندوق بار | ۵۶۳ لیتر | ۴۸۷ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر | ۵ نفر |
قیمت پایه بریتانیا | ۵۲,۵۸۵ پوند | ۵۵,۷۹۵ پوند |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.