شرکت ایران یاسا تایر و رابر هم از راهاندازی تولید تایرهای نسل دوم خبر داده است. فاز یک پروژه توسعه تولید تایرهای نسل دوم (تایر تیوبلس) از بهمن سال ۱۳۹۷ آغاز شد و در اواسط تیرماه ۱۴۰۰ پس از طی دوره تولید آزمایشی به بهرهبرداری رسید. گفته شده که در دوره آزمایشی سال مالی قبلی، تولیدات این فاز ۱۰ درصد از کل درآمدهای شرکت مذکور را به خود اختصاص میداد.
منبع: دنياي اقتصاد
تاریخچه ایران یاسا
شرکت ایران یاسا تایر و رابر (سهامی عام) در تاریخ 7 آبان ماه 1347 با نام ” شرکت سهامی کارخانجات تولیدی و صنعتی ایران یاسا” تحت شماره 11051 در اداره ثبت شرکتها و مالکیت صنعتی تهران و متعاقباً طی شماره ثبت 6590 در اداره ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری شهریار به ثبت رسیده و در سالهای گذشته با تصویب مجامع عمومی فوق العاده صاحبان سهام نام آن به شرکت ایران یاسا تایر و رابر و نوع شرکت از سهامی خاص به سهامی عام تغییر یافته و در تاریخ 02/06/1382 نزد سازمان بورس و اوراق بهادار پذیرفته شد. براساس موافقت صادره از وزارت صنايع، در تاریخ 21/02/1392با ظرفيت اسمي25،303،000 تن ظرفیت تولید شرکت در پروانه بهره برداری اصلاح شده و فعالیت می نماید.
شرکت ایران یاسا تایر و رابر (سهام عام) افتخار می کند به پشتوانه نیم قرن تجربه در صنعت تایر، به عنوان اولین تولید کننده انواع تاير و تیوب موتورسیکلت، دوچرخه اي، اسكوتري، كشاورزي و انواع شيلنگ آب و گاز همواره به دنبال ارتقاء کیفیت و تولید محصولات متنوع و متناسب با نیاز بازار و مشتریان بوده است.
فرایند کشف و بهره برداری از فرصت ها به منظور خلق ارزش، دغدغه اصلی هر روزه مدیران ارشد این شرکت است تا از این طریق بتوانند به پایداری کسب و کار خود دست پیدا کنند و با دیدگاه استراتژیک، تسلیم شرایط تحمیلی نشده و با آگاهی از محیط بازار و نیازهای مشتری به همراه نگرش خلاقانه، فرصت ها را مورد توجه قرار داده و اقدام به تولید ثروت، توسعه تکنولوژی و اشتغال مولد نمایند.
سهم بازار گروه محصولات تایر و تیوب موتورسیکلت شرکت ایران یاسار 50 درصد ، سهم بازار گروه محصولات تایر 65 درصد و برای محصولات تیوب را 39 درصد اعلام کرد و گفت: با اجرای طرح توسعه ای که به زودی در این مجموعه به بهره برداری میرسد، سهم بیشتری از نیاز کشور توسط این شرکت تامین خواهد شد.
این شرکت از ابتدای بهرهبرداری تاکنون با شناسائی بازارهای صادراتی، بخشی از محصولات خود را به صادرات اختصاص داده است به نحوی که در حال حاضر علاوه بر بازار داخل کشور، محصولات شرکت به سایر کشورها از جمله پاکستان، افغانستان، عراق، یمن، نیجریه، ترکیه و ترکمنستان صادر می گردد.
در راستای ضرورت پاسخگویی به انتظارات و نیازهای جدید بازار به عنوان یکی از دغدغههای مهم این واحد تولیدی، تحقیق و مطالعه در زمینه تغییرات تکنولوژی و محصولات بر اساس تغییرات پیوسته در تولید وسایل نقلیه جدید و نیاز بازار، با جدیت انجام میشود تا با تولید متنوع محصول، جذب فرصتهای جدید و حفظ سهم بازار خود در مقابل سایر رقبا شرکت های رقیب خارجی و داخلی فراهم گردد.
پایش مستمر و بازاریابی هدفدار به عنوان یکی از برنامههای مهم در دست اجرا شرکت میباشد تا با بهره گیری از اطلاعات جمعآوری شده در زمینههای ارتقاء کیفیت، تولید محصولات جدید و خودداری از تولید محصول خارج از تقاضا بخش تحقیق و توسعه شرکت اقدامات لازم را مبتنی بر این اطلاعات برنامه ریزی نماید.
ایران یاسا با اتکا به کـیفیت بالای محصولات تولیدی خود، دوره ضـمانت 3 و 2 سـاله را به ترتیب جهت محصولات تایر و تیوب برای مصرف کنندگان به ارمغان آورده است، که خدمات ارائه شده در دوره ضـمانت از طریق سـیستم خـدمات پس از فـروش ایران یاسـا در سراسر کشور قابل دسترس می باشد.
منبع: ايران ياسا