پدال – این کمپانی در حال حاضر ۶۷ خودروی خودران را در منطقه ییژوانگ پکن به کار انداخته است. چیز زیادی درباره هزینه پرداختی مصرفکنندگان منتشر نشده اما گفته میشود این هزینه با سرویسهای سطح بالای ارائه شده توسط برنامههایی همچون Didi قابلمقایسه است. شایان ذکر است هزینههای حملونقل برنامههای سطح بالای Didi میتواند تا دو برابر سرویسهای عادی باشد. نایبرئیس بایدو انتظار دارد کار راهاندازی این سرویس در شهرهای بزرگی همچون شانگهای، گوانگژو و شنزن نیز شروع شود.
این شرکت میگوید بیش از ۲۰ هزار کاربر در ماه حداقل ۱۰ بار از سرویس روبوتاکسی ها استفاده میکنند و بایدو به دنبال اضافه کردن ۱۰۰ دستگاه روبوتاکسی اضافی به خیابانها در هر سال است. سرویس روبوتاکسی آپولو گو بایدو در حال حاضر در ۵ شهر فعال بوده و این شرکت میخواهد سرویسهای خود را تا سال ۲۰۲۵ و ۲۰۳۰ به ترتیب به ۶۵ و ۱۰۰ شهر افزایش دهد. بایدو همچنین میگوید هزینه ساخت نسل بعدی روبوتاکسیهایش ۵۰ درصد کمتر از نمونههای کنونی خواهد بود.
بایدو در ماه آگوست از یک کانسپت روبوکار جالب در کنفرانس سالانه خود رونمایی کرده بود. این کانسپت دارای دربهای گالوینگ بود و بخشهای سنتی همچون فرمان و پدالها از آن حذف شده بودند. این خودروی مفهومی همچنین از تکنولوژی صوتی و تشخیص چهره سود میبرد.