کاظمی، سخنگوی اتحادیه لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات تهران عنوان کرد: واحدهای صنفی که دارای مجوز از اتحادیه لوازم یدکی خودرو هستند به هیچ وجه حق فروش قطعات دست دوم را ندارند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه حدود ۲۰ درصد از قطعات یدکی خودرو موجود در بازار صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات بی کیفیت است افزود: مسئولین ما به اشتباه سه جنس قاچاق، بی کیفیت و تقلبی را در مجموع قاچاق نام می برند در حالی که اصناف فروشنده لوازم یدکی خودرو قاچاقچی نیستند و فروش قطعات بی کیفیت یعنی قطعاتی که مدت زمان استفاده از آن کم است.
کاظمی با تاکید بر اینکه صنف فروش لوازم یدکی خودرو صنف نوفروش بوده و حق فروش قطعه دست دوم را ندارد گفت: قطعات دست دوم در مراکزی که که قطعات کهنه و دست دوم به فروش می رسد ارائه می گردد و یا در جلوبندی سازی، مکانیکی ها و تعمیرگاه های کنار جاده ای از این قطعات استفاده می شود.
سخنگوی اتحادیه لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات تهران افزود: برخی افراد سودجو و نا آگاه قطعات قاچاق و تقلبی را عرضه می کنند و همچنین برخی از قطعات دست دوم در کارگاه ها بازسازی و بسته بندی مجدد و در بازار ارائه می شود.
وی با تاکید بر اینکه در کشور تولید کنندگان لوازم یدکی قابلی وجود دارد که قطعات تولیدی خود را به ۳۸ کشور جهان صادر می کنند که در صورت حمایت دولت از این تولید کنندگان امکان تولید و صادرات قطعات یدکی با کیفیت و مرغوب در کشور فراهم می شود.
کاظمی با بیان اینکه ۱۰ هزار واحد صنفی دارای پروانه از اتحادیه لوازم یدکی در تهران و ۱۲۰ هزار واحد در سطح کشور فعالیت دارند گفت: به دلیل وسعت و پراکندگی واحدهای صنفی، نظارت بر بازار لوازم یدکی به شکل واقعی از جانب اتحادیه وجود ندارد ولی نسبت نظارت اتحادیه نسبت به گذشته بسیار افزایش داشته است و همکاران فروشنده ما نیز متوجه شده اند که اعتبار صنف بزرگ لوازم یدکی نباید از بین برود.
منبع: بازار