پدال – لارنس ون دن آکر از سال ۲۰۰۹ مدیر طراحی گروه رنو بوده و زبان طراحی متمایزی را برای این خودروساز فرانسوی در نظر گرفته است. ژیل ویدال به عنوان یکی از مشهورترین طراحان نیز در سال ۲۰۲۰ سکاندار بخش طراحی این شرکت بوده است. ون دن آکر در خلال مصاحبه اخیر خود گفته خودروهایی همچون مگان E-Tech تعریف کننده این برند بوده و ترکیبی از جهتگیری طراحی خودش و ویدال میباشد.
او به اتونیوز گفته است:
مگان E-Tech برای من چیزی بیشتر از یک خودرو است. این خودرو همچنین سمبل برنامه Renaulution است زیرا خودرویی تمام الکتریکی بدون قربانی کردن ویژگیهای دیگر است؛ و من فکر کردم لوکا ده مئو بسیار شجاع بوده که آن را مگان نامیده زیرا با انجام این کار شما نشان میدهید که دیگر بازگشتی به پیشرانههای درونسوز نیست. مگان قلب سبد محصولات ماست و اهمیت بسیار زیادی دارد زیرا برای اینکه رنو بتواند خودروهای الکتریکی را بفروشد باید گرانتر باشد. ما نیاز به ارتقای طراحی، کیفیت و فینیش داریم و با توجه به اینکه خودروی موردبحث از نظر تکنولوژی در سطح بالایی قرار دارد بنابراین افزایش قیمتش توجیه میشود.
این مدیر ارشد میافزاید:
از نظر طراحی این خودرو در میانه قرار دارد زیرا مگان E-Tech در انتهای دوران مدیریت من در رنو و شروع به کار ژیل ویدال طراحی شده است. شما قبلاً میتوانید تأثیر لوکا روی مگان را ببینید. ما این خودرو را به لوکا نشان دادیم و او گفت نسخه تولیدی تا حد امکان مشابه مدل مفهومی باشد؛ و این تأثیر واقعاً مثبتی روی ما گذاشت.
رنو نیز همانند دیگر خودروسازان با استفاده از پلتفرمهای الکتریکی انعطاف بالایی پیدا کرده است. برای مثال این شرکت توانسته در مگان E-Tech با اورهنگ جلو کار کند و همچنان فضای کافی برای سیستم تهویه مطبوع داشته باشد. حضور پیشرانه الکتریکی کوچک نیز باعث شده از رینگها و لاستیکهای بزرگ استفاده شود و نبود اگزوز هم باعث ایجاد فضای بار بزرگتر شده است. فاصله بین محوری بیشتر نیز منجر به بهبود فضای کابین شده است.
رنو همچنین نمادینترین محصولات خود را در عصر الکتریکیها احیا میکند. رنو ۵ و ۴ مثال بارز این کار هستند. قبلاً پیشنمایش رنو ۵ جدید با یک هاچبک جذاب انجام شده و رنو ۴ نیز به عنوان یک کراس اوور کامپکت در آینده عرضه خواهد شد. این خودروها شبیه دیگر محصولات رنو نخواهند بود و طبق گفته ون دن آکر این امر اتفاقی نیست.
او گفته است:
اول اینکه من به این خودروها به عنوان نقطه تأثیر روی دیگر محصولات نگاه نمیکنم. از نظر من رنو ۵ و ۴ محصولاتی منحصربهفرد هستند. در واقع این خودروها چیزی شبیه فورد موستانگ یا فورد برانکو هستند و در قلب سبد محصولات ما قرار دارند. شما میدانید که برانکو و موستانگ داستانهای جذابی دارند… و در این دوران ویژه که ریسکهای زیادی وجود دارد باید به ریشههای کمپانی و مزیتهای آن اشاره کنیم؛ و حالا ایده رنو ۵ به عنوان یک خودروی الکتریکی و جذاب شهری مطرح شده و ما با آن میتوانیم جذابیت برند را بیشتر کنیم.