جستجو

رسانه اختصاصی صنایع و صنوف خودرویی

رسانه اهل فن

فورد به آمازون باخت

خودرو, استعداد, فورد,‌ آمازون, لاکهید مارتین

به گزارش سایپانیوز، کمپانی خودروسازی فورد در سال 2014 موفق به جذب «کن واشنگتن» Ken Washington از شرکت صنایع دفاع لاکهید مارتین شده بود اما حالا این استعداد را به آمازون از دست داده و او از 16 ژوئیه به سانی ویل کالیفرنیا برای پیوستن به آمازون به عنوان قائم مقام مدیر عامل در مهندسی نرم افزار خواهد رفت.

نبرد بین صنعت خودرو و صنایع کامپیوتر و اینترنت برای جذب استعداد  و مهندسان توانمند همچنان ادامه دارد. رفتن کن واشنگتن از فورد، ضربه ای مهم به صنعت خودرو به حساب می آید، مخصوصاً درست در زمانی که خودروسازان میلیاردها دلار صرف برقی شدن خودروها، به هم متصل شدن آنها از طریق شبکه های اینترنتی و ماهواره ای، خودران شدن خودروها [بی نیاز شدن از توجه و تمرکز راننده] در جریان است، و به ویژه در زمانی که شرکت فورد، سکان هدایت را به تازگی به مدیر عامل جدید جیم فارلی Jim Farley‌ سپرده است.

حالا با رفتن کن واشنگتن، جیم بوچکوسکی Jim Buczkowski –که قبل از این مسئول تحقیق و طراحی سامانه های برقی و الکترونیکی فورد بود- جایگزین موقت وی به عنوان سرپرست تیم مهندسی پیشرفته و تحقیقات خواهد شد تا یک جایگزین مناسب و دائمی برای وی پیدا کنند.

این جذب استعداد آمازون را اول بار دیترویت فری پرس Detroit Free Press گزارش کرد. صنایع خودروسازی و فناوری بعد از ظهور خودروهای متصل connected vehicles [متصل بودن پردازشگر های خودرویی به شبکه های اینترنتی] و تحقیق و توسعه در زمینه خودران ها با رقابت بیشتری در جذب استعداد ها رو به رو شده اند. استارت آپ هایی مثل لوسید و ریویان هم تلاش زیادی در این زمینه آغاز کرده اند.

اما در این جنگ به نظر می رسد که شرکت های فناوری موفق تر عمل کرده اند. تا به حال فورد 2 مدیر ارشد بازاریابی را در سال 2020 به گوگل و فیسبوک باخته، جنرال موتورز قائم مقام عملیاتی خود ظویا سویادویارا Dhivya Suryadevara را به استرایپ باخته و الیسیا بولر دیویس را به آمازون از دست داده است.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مشابه

آخرین اخبار