پدال – بلومبرگ میگوید هربرت دایس مدیرعامل گروه فولکسواگن تائید کرده در حال حاضر برنامهای برای فروش پورشه وجود ندارد. او گفته است:
ما فکر میکنیم در حال حاضر همه در وضعیت خوبی قرار داریم و همین آرایش به خوبی جواب میدهد. ما در وضعیت کنونی هیچیک از داراییهای خود را نخواهیم فروخت.
در طول ۵ سال آینده فولکسواگن به دنبال سرمایهگذاری بیش از ۸۴ میلیارد دلاری روی تکنولوژیهای مختلف از جمله خودران ها و نرم افزارهای پیشرفته خواهد بود. فولکسواگن حساب و کتابهای خود را انجام داده و به نظر میرسد در نهایت تصمیم به عدم فروش پورشه گرفته است. مدیر مالی ارشد این شرکت نیز کاملاً مطمئن است که سرمایهگذاریهای اخیر فولکسواگن برای تولید جریان سرمایه مناسب کفایت میکند. البته هنوز هم باید صرفهجوییهای عظیمی انجام شود.
پورشه به وضوح راه را برای تحقق برنامههای الکتریکی فولکسواگن هموار کرده و دلیل آن نیز تقاضای بالا برای تایکان به عنوان اولین محصول الکتریکیاش بوده است. این خودرو همچنان پرفروشتر از ۹۱۱ افسانهای ظاهر شده است. قرار است سال آینده نسخه تمام الکتریکی ماکان نیز تولید شود و پس از آن شاید شاهد حضور کاین تمام الکتریکی در بازار هم باشیم. نسل بعدی ۷۱۸ باکستر و کیمن نیز با پیشرانههای درونسوز وداع خواهند کرد.
نگرانیهایی درباره رقابت داخلی آئودی و پورشه با یکدیگر و دیگر برندهای داخل گروه فولکسواگن وجود داشته اما مدیران فولکس میگویند چنین اتفاقی رخ نخواهد داد. پورشه همچنان برندی پرفورمنس بوده و آئودی هم در بحث تکنولوژی پیشروی این گروه خواهد بود.