جستجو

رسانه اختصاصی صنایع و صنوف خودرویی

رسانه اهل فن

قیمت تمام شده تولید خودرو با حذف هزینه‌های سربار کاهش می‌یابد

حجت اله فیروزی در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت درباره بدهی‌های جاری خودروسازان، گفت: هرچند زیان خودروسازان ناشی از چند مولفه است اما نمی‌توان نقش سوءمدیریت‌ها و مشکلات مدیریتی را در وضعیت کنونی و ایجاد بدهی‌های بسیار نادیده گرفت.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی افزود: براساس ادعای خودورسازی‌ها، هزینه تمام شده تولید محصولات، بیش از قیمت فروش است و مابه التفاوت قیمت فروش و هزینه تمام شده در صورت‌های مالی به عنوان زیان ثبت می‌شود. حال باید دید که قیمت تمام شده تولیدات خودروسازان چرا گران است و آیا همه این هزینه‌ها واقعی است یا سربار؟

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اضافه کرد: باید هزینه‌های سربار و مازاد خودروسازان مانند نیروی انسانی، تبلیغات، هدررفت مواد اولیه و… مشخص شود زیرا با مشخص شدن این هزینه‌ها می‌توان برای حذف آنها برنامه ریزی و قیمت تمام شده تولید خودرو را کاهش داد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: خودروسازان از نظر قانونی ورشکسته هستند زیرا بدهی آنها از دارایی‌شان بیشتر است البته در صورتی که تجدید ارزیابی صورت گیرد ممکن است زیان آنها پوشش داده شود.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مشابه

آخرین اخبار