حجت اله فیروزی در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره بدهیهای جاری خودروسازان، گفت: هرچند زیان خودروسازان ناشی از چند مولفه است اما نمیتوان نقش سوءمدیریتها و مشکلات مدیریتی را در وضعیت کنونی و ایجاد بدهیهای بسیار نادیده گرفت.
نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی افزود: براساس ادعای خودورسازیها، هزینه تمام شده تولید محصولات، بیش از قیمت فروش است و مابه التفاوت قیمت فروش و هزینه تمام شده در صورتهای مالی به عنوان زیان ثبت میشود. حال باید دید که قیمت تمام شده تولیدات خودروسازان چرا گران است و آیا همه این هزینهها واقعی است یا سربار؟
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اضافه کرد: باید هزینههای سربار و مازاد خودروسازان مانند نیروی انسانی، تبلیغات، هدررفت مواد اولیه و… مشخص شود زیرا با مشخص شدن این هزینهها میتوان برای حذف آنها برنامه ریزی و قیمت تمام شده تولید خودرو را کاهش داد.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: خودروسازان از نظر قانونی ورشکسته هستند زیرا بدهی آنها از داراییشان بیشتر است البته در صورتی که تجدید ارزیابی صورت گیرد ممکن است زیان آنها پوشش داده شود.