به گزارش سایپانیوز، تویوتا هیچ جزئیات یا مشخصات فنی از قوای محرکه این خودروی برقی منتشر نکرد اما از ظاهر آن پیدا است که می توان آن را به دشت و بیابان زد.
تویوتا حتی یک کلمه در مورد این که چه زمانی این کروزر جمع و جور برقی دست مشتری را می گیرد، یا این که چه زمانی اصلا به تولید انبوه می رسد، منتشر نکرد. پیش از این هم یک خودروی مفهومی [در حد طراحی که به تولید نرسیده] به نام FT-4X هم رونمایی کرده بود. اصلا معلوم نیست که آیا لندرکروزر جمع و جور برقی تویوتا به سرنوشت FT-4X دچار نشود.
اگر لکسوس را به حساب نیاوریم، تویوتا لندکروزر با بازار خودروی آمریکا خداحافظی کرده بود. اما ظواهر امر نشان می دهد که این خودروساز ژاپنی در حال برنامه ریزی برای بازگشت لندکروزر با شکل و هیبتی دیگر است و از قضا، این بازگشت با یک کراس اور برقی رقم خواهد خورد.
در مقایسه با خودروسازان دیگر، به نظر می رسد که این لندکروزر جمع و جور تویوتا، به نوعی رقیب خیلی جدی برای فورد برانکوی اسپورت است.
لندکروزر جمع و جور برقی تویوتا، چهار در، بلندقد، با بدنه ای جعبه ای شکل، نوک بینی کوتاه، جلوبندی بزرگ و محکم برای ماجراجویی مناسب به نظر می رسد. به نوعی شباهت زیادی هم به اف جی کروزر دارد.
در خبری جداگانه هم این خودروساز ژاپنی، از یک وانت برقی رونمایی کرده است که آن را رقیب اف-150 فورد و آر وان تی ریویان ارزیابی می کنند.
این وانت ممکن است در نهایت به تولید انبوه برسد که بخشی از سرمایه گذاری 70 میلیارد دلاری این خودروساز ژاپنی در خودروهای پاک و فناوری های خودروهای برقی است.
در حقیقت در یک رویداد خبری که روز سه شنبه 23 آذر برگزار شد، تویوتا پرده از روی چند خودروی برقی جدید خود برداشت که در بین آنها هم شاسی بلند، هم سدان و خودروی اسپورت حضور داشت.
تویوتا هنوز نامی برای این وانت برقی خود انتخاب نکرده و هیچ جزئیات یا مشخصاتی از آن در دست نیست. نه می دانیم قیمت آن چند خواهد بود و نمی دانیم که چه زمانی عرضه خواهد شد. فقط می دانیم اندازه آن در حدود تویوتا تاکوما است.
تویوتا پیشگام برقی سازی خودرو ها به روش هیبریدی بوده و از 20 سال پیش هر چند با سرعتی کند، پریوس هیبریدی آن جای خود را در صنعت خودرو باز کرد.
15 مدل خودروی برقی تویوتا به تدریج تا سال 2030 [یعنی یک دهه پیش رو] وارد بازار جهانی می شوند.