ماشین تیگو 7 پرو

مزایاطراحی مدرن نسبت به رقبا، امکانات مناسب
معایبشرایط نگهداری توربوشارژ، تک دیفرانسیل
بررسی اجمالیبه نظر می‌رسد که مدیران خودرو قصد دارد بازار خودروی کشور را در ماه‌های آتی به توپ ببندد و بعد از معرفی آریزو 5 جدید و تیگو 8 پرو سپس نوبت به ام وی ام X22 پرو رسیده بود که گویا هنوز این خودروساز وطنی تشنگی سیری ناپذیری برای ارایه محصولات جدید دارد و قصد دارد تا قبل از پایان سال جاری تیگو 7 پرو را نیز روانه بازار کند. تیگو 7 چند سالی است که توسط مدیران خودرو به بازار عرضه شده و به عنوان اولین شاسی بلند لوکس توانست فروش قابل توجهی را در بازار بدست آورد. حال مدیران خودرو قصد دارد تا نسل بعدی این شاسی بلند را با نام تیگو 7 پرو روانه بازار کند. با این اوصاف، این خودروساز وطنی در سال آتی با سبد محصولاتی کاملاً جدید و بروز به جنگ حریفان چینی خود در بازار ایران خواهد رفت.

بررسی تیگو 7 پرو

خودرو بانک – تیگو 7 روی پلتفرم T1X ساخته شده بود و جالب است بدانید که تیگو 8 پرو و تیگو 7 پرو نیز روی همین پلتفرم پیاده‌سازی شده‌اند. تیگو 7 از مدل‌های 1396 در بازار ایران موجود است و در حال حاضر نیز با مدل‌های 1400 نیز قابل خریداری است اما به نظر می‌رسد که تیگو 7 پرو به عنوان نسل جدید این خودروی چینی با تفاوت‌های کاملی از نظر فنی و ظاهری به زودی در بازار ایران نیز عرضه خواهد شد. تیگو 7 در سال 2020 بیش از 64 هزار دستگاه در چین بفروش رسانده و احتمالاً با عرضه و معرفی چری تیگو 7 پرو این عدد افزایش نیز خواهد داشت. جالب است بدانید که در صورت عرضه تیگو 7 پرو تا قبل از پایان سال 1400 شمسی در ایران، این خودرو همزمان با بازارهای جهانی در بازار داخلی عرضه شده است.

داخل تیگو 7 پرو

تیگو 7 پرو از نظر طراحی کابین کاملاً متفاوت شده و حال با یک طراحی پویا و مینیمالیستی سر و کار داریم. در داخل کابین شاهد یک صفحه نمایش بزرگ در وسط داشبورد میانی قرار گرفته که 10 اینچی است و این روش طراحی کابین، روندی است که قبلاً در تیگو 8 پرو نیز دیده بودیم. تمامی اطلاعات پشت آمپر نیز دیجیتالی شده‌اند و با یک صفحه نمایش 7 اینچی می‌توان اطلاعاتی مثل دور موتور و یا سرعت را مشاهده کرد.
در وسط داشبورد و زیر صفحه نمایش نیز شاهد چند دکمه هستیم که به صورت دکمه‌های پیانویی قرار گرفته‌اند و تمامی تنظیمات سیستم تهویه مطبوع، از طریق یک صفحه نمایش 8 اینچی جلوی دسته‌دنده قابل تنظیم هستند.

داخل تیگو 7 پرودسته دنده تیگو 7 پرو نیز طراحی و عملکردی کاملاً متفاوت دارد و همچون خودروهای بی‌ام‌و (سیستم iDrive) تنها با یک اشاره و بدون حرکت کلی دسته‌دنده می‌تواند تغییر کند. روکش تمامی صندلی‌ها نیز چرمی هستند و در قسمت‌هایی از درب‌ها و یا داشبورد نیز شاهد استفاده از چرم هستیم که به لوکس‌تر دیده شدن کابین کمک می‌کند. صندلی راننده در 6 جهت به صورت الکتریکی قابل تنظیم است و صندلی سرنشین جلو نیز در 4 جهت به صورت الکتریکی قابل تنظیم است.
نکته دیگر قابل ذکر در مورد کابین تیگو 7 پرو، نورپردازی کابین است که به رنگ آبی است و در شب قسمت‌های مختلف داشبورد و کناره‌های درب‌ها و همچنین پایین داشبورد به رنگ آبی در می‌آیند.

طراحی تیگو 7 پرو

تیگو 7 پرو از نظر ظاهری خودرویی کاملاً متفاوت نسبت به مدل کنونی تیگو 7 است. اولین مشخصه ظاهر تیگو 7 پرو جلوپنجره متفاوت آن است که بسیار شبیه به تیگو 8 پرو است و به مدل‌های کهکشانی معروف است. چراغ‌های کشیده در بالای سپر و همچنین چراغ‌های مخصوص روز که در دو طرف سپر جلو قرار گرفته بودند، از مشخصه‌های این خودرو هستند.

طراحی تیگو 7 پروروی تیگو 7 پرو دو رینگ 17 و 18 اینچی قابل نصب است که امیدواریم مدیران خودرو مدل‌های 18 اینچی را برای بازار ایران انتخاب کند که نمای بسیار بهتری را به چهره کناری تیگو 7 پرو می‌دهد.
نمای عقب تیگو 7 پرو نیز شبیه برادر بزرگ‌تر خود یعنی تیگو 8 پرو شده است. چراغ‌های عقب با یک نوار ممتد به یکدیگر متصل شده‌اند. همچنین در دو طرف پایین سپر دو خروجی اگزوز دیده می‌شود که امیدواریم نمایشی نباشند و واقعاً در داخل آن‌ها خروجی اگزوز قرار داده شده باشد.

روی تیگو 7 پرو دو رینگ 17 و 18 اینچی قابل نصب است که امیدواریم مدیران خودرو مدل‌های 18 اینچی را برای بازار ایران انتخاب کند که نمای بسیار بهتری را به چهره کناری تیگو 7 پرو می‌دهد.
نمای عقب تیگو 7 پرو نیز شبیه برادر بزرگ‌تر خود یعنی تیگو 8 پرو شده است. چراغ‌های عقب با یک نوار ممتد به یکدیگر متصل شده‌اند. همچنین در دو طرف پایین سپر دو خروجی اگزوز دیده می‌شود که امیدواریم نمایشی نباشند و واقعاً در داخل آن‌ها خروجی اگزوز قرار داده شده باشد.

مشخصات تیگو 7 پرو

تیگو 7 پرو از نظر فنی نیز دچار تغییرات زیادی شده است. تیگو 7 پرو با پیشرانه مشابه تیگو 8 پرو عرضه خواهد شد و روی آن یک موتور 1.6 لیتری توربوشارژ مجهز شده که می‌تواند حداکثر 197 اسب بخار را تولید کند. این موتور 4 سیلندر خطی قبلاً در تیگو 8 پرو نیز استفاده شده بود اما بر خلاف آن، تیگو 7 پرو به یک گیربکس CVT با کد CVT25 مجهز شده است. گیربکس CVT بکار رفته روی این خودرو 9 سرعته جدید چری است که قبلاً در آریزو 6 و آریزو 5 جدید دیده بودیم.

موتور تیگو 7 پروتیگو 7 پرو همانند تمامی شاسی‌بلندهای چری به صورت تک دیفرانسیل عرضه خواهد شد اما امیدواریم بالاخره این خودروساز چینی نیز اقدام به عرضه خودروهای خود به صورت دو دیفرانسیل نیز بکند زیرا دیگر با قیمت‌گذاری‌های فعلی این شرکت، محصولات آن در کنار کره‌ای‌های دست دومی قرار می‌گیرند که همگی دو دیفرانسیل هستند و از این نظر نسبت به محصولات چری برتری دارند.
تعلیق‌های جلو مک‌فرسون و تعلیق‌های عقب مولتی‌لینک هستند و طبق ادعا چری، این خودرو از نظر فریم و بدنه قدرت بیشتری نسبت به مدل کنونی دارد و توانایی و عملکرد بهتری در تصادف دارد.

مشخصات فنی تیگو 7 پرو

نام خودروتیگو 7 پروکشور سازنده

پرچم کشور

چینسال (طراحی)2019

مشخصات فنی

موتور4 سیلندر 16 سوپاپه

حجم موتور1598 سی سی

تنفس موتورتوربوشارژ

انتقال نیرودیفرانسیل جلو

حداکثر قدرت197 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه

حداکثر گشتاور290 نیوتن متر در 2000 دور در دقیقه

جعبه دندهCVT جدید 9 سرعته

شتاب 0 تا 100-

حداکثر سرعت- کیلومتر در ساعت

وزن- کیلوگرم

اندازه (میلیمتر)4470 طول – 1837 عرض – 1670

ارتفاع فاصله بین دو محور2670 میلیمتر

مصرف سوخت و استانداردها

مصرف سوخت داخل شهر- لیتر در هر صد کیلومترمصرف سوخت خارج از شهر- لیتر در هر صد کیلومترمصرف سوخت ترکیبی- لیتر در هر صد کیلومترحجم باک51 لیتراستاندارد آلایندگی یورو 6میزان تولید CO2- گرم در هر کیلومتراستاندارد امنیت

امکانات و تجهیزات تیگو 7 پرو

هنوز مشخص نیست که مدیران خودرو قصد دارد تیگو 7 پرو را با چه امکاناتی به بازار عرضه کند، اما می‌توانیم حدس بزنیم که این خودرو احتمالاً با تجهیزاتی نظیر سیستم تهویه مطبوع دوگانه، کلید استارت، سقف پانوراما، تنظیم برقی صندلی‌های جلو، صفحه نمایش 10 اینچی، شارژ وایرلس موبایل، دوربین 360 درجه، سیستم ورود بدون کلید و یا کروز کنترل به بازار ایران عرضه شود.
در جدول زیر می‌توانید لیست تجهیزات این خودرو را مطالعه کنید.

امکانات تیگو 7 پرو

ترمز و پایداریABS – EBD – BA – TCS – ESP – HSA – HDCکیسه هواکیسه هوا برای سرنشینان جلو، کیسه هوای جانبیسیستم صوتیصفحه نمایش 10 اینچی لمسی، بلوتوثدیگر تجهیزاتسیستم ورود بدون کلید، دکمه استارت، باز و بسته شدن برقی درب صندوق عقب، سنسور باز شدن درب صندوق، دوربین 360 درجه، سنسور پارک در جلو و عقب، کروز کنترل، شارژ وایرلس موبایل، تنظیم برقی صندلی های جلو، سقف پانوراما، ترمز پارک برقی، سیستم تهویه مطبوع دوگانه برای سرنشینان جلو، گرمکن برای صندلی های جلو

رقبای تیگو 7 پرو در بازار

تیگو 7 پرو با توجه به قیمت‌گذاری‌های کنونی مدیران خودرو احتمالاً بین 1 الی 1.2 میلیارد تومان قیمت گذاری خواهد شد که با این رقم جزو گران‌ترین کراس‌اوور‌های جمع و جور شهری چینی در بازار ایران لقب خواهد گرفت. اگر قیمتی که حدس زده‌ایم درست باشد، تیگو 7 پرو در کنار خودروهایی نظیر فیدلیتی و یا دیگنیتی قرار می‌گیرد که از نظر سگمنت، در رده متفاوتی نسبت به تیگو 7 پرو هستند اما به ناچار با آن مقایسه خواهند شد. مقایسه‌ای که ممکن است با شرایط فروش ویژه اقساطی که همواره کارت برنده مدیران خودرو بوده، بتواند برنده این رقابت باشد.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *