پدال – هوندا سیویک
هر هوندا سیویک جدیدی میتواند خودروی جذابی باشد زیرا در میان تهاجم شاسیبلندها، سیویک هنوز هم یکی از پرفروشترین خودروها دنیا محسوب میشود. البته نسل جدید این خودرو در ظاهر خیلی سادهتر از قبل شده ولی هنوز مدل جذاب Si را ارائه میکند و تایپ R افسانهای هم در راه است. آیا سیویک با این ظاهر جدید خود همچنان پرفروش باقی خواهد ماند؟ در سال ۲۰۲۲ متوجه خواهیم شد.
جیپ گرند واگنییر
در بحبوحهٔ الکتریکیسازی خودروها، معرفی یک جیپ بزرگ با قیمت ششرقمی و پیشرانهٔ V8 تشنه به سوخت، خلاف رویهٔ معمول به نظر میرسد اما گرند واگنییر سرانجام خودرویی برای رقابت با کادیلاک اسکالید را به سبد محصولات گروه کرایسلر اضافه کرد. این یک اسیووی فول سایز سه ردیفه است که در نسخهٔ ارزانتر واگنییر رقیبی برای فورد اکسپیدیشن و شورلت تاهو هم خواهد بود.
پورشه ۹۱۱ GT3
نه نسل جدید پورشه ۹۱۱ در سال ۲۰۲۱ معرفی نشد اما در این سال توانستیم نسل جدید نسخهٔ جذاب GT3 آنرا ببینیم. این یک ۹۱۱ تنفس طبیعی دوستداشتنی است و موضوع شگفتانگیز اینکه بهتر از نسل قبلی خود شده است؛ اما این میتواند آخرین GT3 تنفس طبیعی باشد زیرا مقررات سختگیرانهٔ آلایندگی مصون نگه داشتن GT3 از توربوشارژر را بسیار دشوار خواهد کرد. پس تا زمانی که میتوانید از این ماشین لذت ببرید.
شورلت کوروت Z06
پسازاینکه از پیشرانههای تنفس طبیعی حرف زدیم، به قویترین موتور V8 تنفس طبیعی دنیا رسیدیم. این ویژگی بهتنهایی مجوز حضور Z06 در این لیست خواهد بود اما اینکه این یک کوروت است و احتمالاً قیمتی زیر ۱۰۰ هزار دلار دارد، آنرا به سوپرکار خارقالعادهای تبدیل میکند. از یک خودروی اسپرت موتور جلو با V8 پوشراد رسیدن به یک سوپرکار موتور وسط با یک V8 دور بالای DOHC نشان میدهد که کوروت چقدر تغییر کرده است.
فورد F150 لایتنینگ
الکتریکی کردن پرفروشترین خودروی آمریکا طی ۴۰ سال گذشته حرکت بسیار جسورانهای است زیرا علاقهمندان به پیکاپ مطمئناً پرسروصداترین گروه در مخالفت با خودروهای الکتریکی هستند و تغییر یک خودروی پرفروش همیشه ریسک بالایی دارد؛ اما لایتنینگ با ظاهری آشنا، پرفورمنس خیرهکننده، تواناییهای واقعی یک پیکاپ و قیمت مناسب، میتواند بازی را کاملاً تغییر دهد.
کیا EV6
کیا EV6 و پسرعموی آن، هیوندای آیونیک ۵ آماده هستند تا جا پای این دو شرکت کرهای را در بازار رو به رشد خودروهای الکتریکی محکم کنند. البته با وجود رونماییهای جذاب زیادی که در سال ۲۰۲۱ انجام گرفت شاید EV6 خیلی به چشم نیاید اما خودرویی با پرفورمنس هیجانانگیز، کارایی یک کراساوور و قیمت مناسب که در قویترین نسخه ۵۷۶ اسب بخار قدرت دارد چرا نباید موردتوجه قرار گیرد؟
فورد ماوریک
هیوندای سانتا کروز هم میتوانست در این لیست قرار گیرد زیرا آنهم مثل ماوریک نشاندهندهٔ بازگشت پیکاپهای کامپکت به بازار آمریکا است اما سانتا کروز برداشتی جسورانه از این کلاس است و به همین دلیل اگر امیدی به احیای سگمنت پیکاپهای کامپکت وجود داشته باشد، گمان میکنیم ماوریک با شکل محافظهکارانهٔ خود بهتر بتواند این کار را انجام دهد. این پیکاپ نسبت به اندازهاش بشدت توانمند است و اگر استقبال اولیه را ملاک قرار دهیم، نشان میدهد که پیکاپهای کامپکت میتوانند در بازار آمریکا بمانند.
لامبورگینی کانتاش
این خودرو هیچچیزی را در جهان خودروسازی تغییر نخواهد داد و با ساخت تنها ۱۱۲ دستگاه، خیلیها حتی نمیتوانند آنرا از نزدیک ببیند چه رسد که با آن رانندگی کنند اما عصر سوپرکارهای موتور وسط V12 با کانتاش آغاز شد و با کانتاش هم به پایان میرسد. بله زیر پوست این خودرو یک اونتادور قرار گرفته ولی این مهم نیست زیرا احیای کانتاش به همان اندازهٔ نسخههای قدیمی هیجانانگیز است.
نیسان Z
در اینجا شاهد افسانهٔ دیگری هستیم که دوباره متولد شده اما با این تفاوت که همه میتوانند با این خودرو رانندگی کنند. با توجه به کاهش فروش و محبوبیت خودروهای اسپرت، نیسان بهراحتی میتوانست با پایان دادن به تولید ۳۷۰Z از این بخش خارج شود اما در عوض این شرکت آن شاسی قدیمی را با ظاهر و داخلی کاملاً جدید بروز کرد، یک پیشرانهٔ V6 توئین توربو را زیر کاپوت آن قرار داد و به عاشقان رانندگی یک گیربکس دستی هدیه داد. منطق میگوید Z جدید نباید وجود میداشت ولی از نیسان ممنونیم که در این رابطه منطقی عمل نکرده است.
مدلهای سری EQ مرسدس بنز
شاید خیلیها با این قسمت موافق نباشند اما مدلهای الکتریکی متعدد مرسدس بنز شایستهٔ توجه هستند. مدلهای EQS، EQE و EQB نشاندهندهٔ حملهٔ گستردهٔ مرسدس بنز به بخش خودروهای الکتریکی هستند و این کار را با استایلی انجام دادهاند که هنوز هم آشنا به نظر میرسد. البته مرسدس مدلهای EQ دیگری هم در سال ۲۰۲۱ معرفی کرده است اما این سه مدل، محصولات اصلی ستارهٔ اشتوتگارت در آیندهٔ الکتریکی خواهند بود.