قطعات خودرو

معرفی ترسناک‌ترین شورولت کوروت C3 مدل ۱۹۶۸!

پدال – این کوپه سفید ۶۸ یکی از تنها ۸۰ دستگاه مجهز به پیشرانه L88 تولیدی در آن سال می‌باشد. این نیروگاه آهنین که دارای بخش‌های آلومینیومی نیز هست قیمت ۹۴۸ دلاری را به بهای پایه ۴۶۶۳ دلاری کوروت در آن زمان اضافه می‌کرد و بنابراین پیشرانه گران‌قیمتی بود. در حقیقت قدرت این نیروگاه آهنین به ۴۳۰ اسب بخار می‌رسید که ۵ واحد کمتر از قدرت پیشرانه L71 بود. شما همچنین با سفارش این پیشرانه تجهیزاتی همچون رادیو و حتی بخاری را در کوروت از دست می‌دادید و از طرفی یک خودروی مسابقه‌ای تمام‌عیار را به دست می‌آوردید. جنرال موتورز تلاش‌های زیادی برای منصرف کردن خریداران از راندن این خودرو در جاده‌ها انجام داده بود.

اما ۸۰ خریدار خوش‌شانس این کوروت نمی‌دانستند که شورولت قدرت پیشرانه موردبحث را تا حد ۱۳۰ اسب بخار کمتر از رقم واقعی اعلام کرده بود. این پیشرانه از نسبت تراکم عجیب ۱۲.۵ به ۱ سود می‌برد و تنها با گیربکس ۴ سرعته دستی، ترمزهای دیسکی هوی دیوتی در تمامی چرخ ها و سیستم تعلیق ارتقا یافته همکاری می‌کرد. بر اساس اطلاعات منتشر شده، این خودرو کارکرد ۴۰۲۳۳ کیلومتری داشته و کار رنگ‌آمیزی دوباره آن به‌طور حرفه‌ای انجام شده است. همچنین پیشرانه بازسازی شده و البته لاستیک زاپاس نیز استفاده نشده است. اسناد این کوروت نشان می‌دهد که باک سوخت خودرو تعویض شده است.

اما این خودرو با چه قیمتی به فروش خواهد رفت؟ خب اوایل سال جاری بود که یک دستگاه کوروت L88 1969 با قیمت ۶۱۰ هزار دلار در یک حراجی به فروش رفت و شاید این خودرو نیز قیمتی در همان محدوده داشته باشد. اگر فکر می‌کنید این خودرو قیمت بالایی دارد پس بهتر است به قیمت سایر نسخه‌های L88 فروخته شده در سال‌های اخیر نگاه کنید. ۲۰ نمونه از کوروت های L88 تولیدی در سال ۱۹۶۷ وجود داشته که یکی از آن‌ها در سال جاری با رقم خیره‌کننده ۲.۴۵ میلیون دلار فروخته شده است!

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *