پدال – رم ۱۰۰۰ مدل ۲۰۲۲ از همان چراغهای LED و همینطور سپر و جلوپنجرهٔ جدیدی بهرهمند شده که قبلاً در فیسلیفت فیات تورو دیده بودیم. تنها تفاوت در اینجا لوگوی رم بجای فیات در جلوپنجره و رینگهای ۱۶ اینچی متفاوت است. دیگر قسمتهای بدنهٔ خودرو اما تغییر چندانی را نسبت به قبل تجربه نکرده و شاهد همان طرح دو کابین با اتاق بار کوچک هستیم. البته چهرهٔ جدید این پیکاپ موجب شده خشنتر از قبل به نظر برسد و با دیگر محصولات رم هماهنگتر باشد.
بهروزرسانیهای داخلی رم ۱۰۰۰ مدل ۲۰۲۲ شامل یک صفحه آمپر دیجیتالی ۷ اینچی و یک نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی بزرگتر ۸.۴ اینچی با تمام ویژگیهای اتصالی مدرن میشود. این پیکاپ برای محافظت از سرنشینان به هفت ایربگ مجهز است اما انتظار سیستمهای کمکرانندهٔ پیشرفتهای را نداشته باشید. مثل بیرون، طراحی کابین رم ۱۰۰۰ بهجز لوگوی روی غربیلک فرمان کاملاً با فیات توربو یکسان است و در تیپهای بالاتر با نمایشگر لمسی ۱۰.۱ اینچی تبلت مانند ارائه میشود.
برخلاف تورو مدل ۲۰۲۲ که با پیشرانهٔ جدید ۱.۳ لیتری توربو و نسخهٔ بروز شدهٔ موتور ۲ لیتری توربودیزل ارائه میشود، رم ۱۰۰۰ مدل ۲۰۲۲ حداقل در حال حاضر فقط با یک پیشرانهٔ ۱.۸ لیتری بنزینی تنفس طبیعی قابل خریداری خواهد بود. این موتور ۱۳۰ اسب بخار قدرت و ۱۷۰ نیوتن متر گشتاور دارد که توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک به چرخهای جلو فرستاده میشود. ظرفیت بار این نسخه ۶۵۰ کیلوگرم است که از ظرفیت ۱۰۰۰ کیلوگرمی تورو با موتور توربودیزل و سامانهٔ چهارچرخ محرک کمتر است.
این پیکاپها که بر اساس پلتفرم Small Wide مشترک با مدلهایی مثل فیات ۵۰۰X و جیپ رنگید و کامپس ساخته شدهاند، هردو در منطقهٔ گویانا در برزیل تولید میشوند. رم ۱۰۰۰ مدل ۲۰۲۲ هماکنون در کلمبیا پیشفروش میشود و بهزودی در پرو، جمهوری دومینیکن و شیلی هم عرضه خواهد شد اما در دیگر بازارهای آمریکای جنوبی مثل برزیل و آرژانتین فیات توربو عرضه میشود. قیمت این پیکاپ رم در کلمبیا از ۱۰۵,۹۹۰ پزو معادل ۲۷,۸۰۰ دلار برای تیپ بیگ هورن آغاز میشود که فعلاً تنها تیپ موجود برای پیشخرید است.