پدال – این کراساوور الکتریکی به یک پکیج باطری لیتیوم یونی ۳۵۵ ولتی ۷۱.۴ کیلووات ساعتی مجهز است که زیر کف خودرو نصب شده و برای کارایی بیشتر، حرارت آنها کنترل میشود. این باطریها با هر بار شارژ کامل، در نسخهٔ محرک جلو ۵۰۰ کیلومتر و در نسخهٔ سنگینتر چهارچرخ محرک ۴۶۰ کیلومتر برد را فراهم میکنند. این باطریها همچنین از قابلیت شارژ سریع تا ۱۵۰ کیلووات هم برخوردارند که در این صورت ۸۰ درصد از آنها ظرف ۳۰ دقیقه شارژ میشود. به گفتهٔ تویوتا، پس از ۱۰ سال استفاده یا ۲۴۰ هزار کیلومتر پیمایش، باطریها همچنان ۹۰ درصد از ظرفیت اولیهٔ خود را حفظ میکنند.
در بخش پیشرانه، نسخهٔ محرک جلو به یک موتور الکتریکی با ۲۰۴ اسب بخار قدرت مجهز است و ظرف ۸.۴ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد. نسخهٔ چهارچرخ محرک اما قوای محرکهای دو موتوره دارد که هرکدام ۱۰۹ اسب بخار قدرت داشته و روی یکی از محورها نصب شدهاند. مجموع خروجی این دو موتور ۲۱۸ اسب بخار است. هرچند این نسخه با ۲۰۰۵ کیلوگرم وزن، ۸۵ کیلوگرم از نسخهٔ محرک جلو سنگینتر است اما به لطف قدرت و کشش بیشتر، ظرف ۷.۷ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد.
bZ4X روی اولین پلتفرم الکتریکی تویوتا بنام e-TNGA ساخته شده که بهطور مشترک با سوبارو توسعه پیدا کرده و مرکز ثقل پایینتر و استحکام بیشتری را به دنبال دارد. به گفتهٔ تویوتا، این کراساوور الکتریکی عملکرد آفرود موردنیاز شاسیبلندها را در کنار تجربهٔ رانندگی سواری مانند ارائه میکند که بخشی از این موضوع به خاطر بهبود احساس فرمان از طریق سیستم فرمان با سیم است.
bZ4X با ۴,۶۹۰ میلیمتر طول، ۱,۸۶۰ میلیمتر عرض و ۱,۶۵۰ میلیمتر ارتفاع و فاصلهٔ محوری ۲,۸۵۰ میلیمتری، کمی کشیدهتر از رافور بوده و فاصلهٔ محوری یکسانی با هایلندر دارد. به لطف این فاصلهٔ محوری کشیده و پلتفرم الکتریکی اختصاصی، کابین پنجنفرهٔ خودرو کاملاً جادار بوده و ۱,۹۴۰ میلیمتر طول، ۱,۵۱۵ میلیمتر عرض و ۱,۱۶۰ میلیمتر ارتفاع دارد. به گفتهٔ تویوتا، این خودرو از لحاظ فضای پا در هردو ردیف صندلیها در کلاس کراساوورهای میان سایز بهترین است و دو ردیف صندلی آن از هم ۱ متر فاصله دارند که بهاندازهٔ سدانهای سگمنت D است.
در داخل bZ4X یک صفحه آمپر دیجیتالی با فرمی جالب و نمایشگر لمسی بزرگی در میانهٔ داشبورد به چشم میخورد که جدیدترین نسخه از سیستم اطلاعاتی-سرگرمی تویوتا با قابلیت بهروزرسانی از راه دور و تشخیص صدای پیشرفته را ارائه میکند. تویوتا همچنین برای ارائهٔ یک سواری آرام، از شیشههای مخصوصی استفاده کرده و سروصدای باد را کاهش داده است.
برای این خودرو سقف پانوراما هم قابل سفارش است که نور بیشتری را وارد کابین میکند اما آپشن جالبتر پانل خورشیدی روی سقف است که میتواند در هرسال برق موردنیاز برای پیمودن تا ۱۸۰۰ کیلومتر را تولید کند. یکی دیگر از ویژگیهای جالب این کراساوور ژاپنی قابلیت تأمین برق خارجی است که خودرو را به منبع انرژی خانه در هنگام قطع برق و یا وسایل برقی در طول فعالیتهای خارج از خانه تبدیل میکند. همانطور که انتظار میرود، bZ4X به جدیدترین نسخه از مجموعهٔ ایمنی ADAS تویوتا هم مجهز است که سیستمهای کمکرانندهای مثل سیستم پارک پیشرفته را شامل میشود.
تویوتا bZ4X از اواسط سال ۲۰۲۲ در سراسر جهان عرضه خواهد شد و پسازآن سه مدل تمام الکتریکی دیگر به بازار خواهند آمد. تا سال ۲۰۲۵، خانوادهٔ محصولات bZ تویوتا هفت عضو خواهد داشت.