خودرو بانک – زیر کاپوت تارا پیشرانه TU5 پلاس قرار دارد که نسخهای ارتقایافته از موتور معروف TU5 است. این پیشرانه اکنون به سیستم زمانبندی متغیر سوپاپها مجهز است و از استاندارد آلایندگی یورو 5 پشتیبانی میکند. پیشرانه TU5 پلاس تارا اکنون قادر است تا 113 اسببخار قدرت و 144 نیوتنمتر گشتاور تولید کند. جعبه دنده پنج سرعته دستی وظیفه انتقال قدرت به دیفرانسیل جلو تارا را برعهده دارد، شتاب صفر تا صد رسمی تارا دندهای نیز 11.5 ثانیه اعلام شده است و این خودرو در سیکل ترکیبی 7.1 لیتر در صد کیلومتر بنزین میسوزاند.
همچنین بخوانید: مقایسه شاهین با تارا – دو سدان پرحاشیه بازار خودرو ایران + فیلم درگ
اصلیترین رقیب تارا در شرایط فعلی بازار شاهین سایپا است، هرچند میتوان دنا پلاس توربوشارژر را به عنوان رقیب تارا نیز عنوان کرد. بهرهمندی از امکانات ایمنی متعدد برگ برنده تارا در رقابت با شاهین سایپا و دنا پلاس توربوشارژر است، چرا که تجهیزاتی همچون سیستم کنترل پایداری و کنترل ایستایی در سربالایی را در تارا خواهید یافت.
فاصله قابل توجه قیمت تارا در بازار آزاد و کارخانه سبب شده است تا ارزش خرید این خودرو در حال حاضر زیر سوال برود. در حال حاضر رقیب نزدیک تارا یعنی شاهین سایپا با قیمت تقریبی 335 میلیون تومان در بازار آزاد به فروش میرسد، در حالیکه برای خرید تارا به بودجهای معادل 400 میلیون تومان نیاز خواهید داشت. با این حال قیمت تارا از دنا پلاس توربوشارژر در بازار ارزانتر است.
جدول قیمت تارا، آذرماه 1400:
مدل | رنگ | بدنه | کارکرد | قیمت |
1400 | سفید | بدون رنگ | 5,500 کیلومتر | 398,000,000 تومان |
1400 | سفید | بدون رنگ | صفرکیلومتر | 450,000,000 تومان |
1400 | سفید | بدون رنگ | صفرکیلومتر | 425,000,000 تومان |
1400 | مشکی | بدون رنگ | صفرکیلومتر | 414,000,000 تومان |