قطعات خودرو

هواپیمای الکتریکی رولزرویس رکورد سرعت را شکست!

پدال – رولزرویس تست‌های مربوط به پرواز این هواپیما را شانزدهم نوامبر و به عنوان بخشی از پروژه ACCEL (تسریع الکتریکی سازی پرواز) انجام داده است. این شرکت به منظور تائید رکورد خود در حال هماهنگی با فدراسیون بین‌المللی هوانوردی است. رکورد سرعت رولزرویس فوق‌العاده احساس‌برانگیز است زیرا این هواپیما در مدت‌زمانی کوتاه از فاز پرواز آزمایشی به این مرحله رسیده و بنابراین در صورت گذر زمان می‌تواند سرعت بیشتری را نیز ثبت کند.

روح خلاقیت یک هواپیمای سنتی است که فرمان هدایتو کاکپیت آن در بخش عقب قرار داشته و ظاهر تهاجمی را به نمایش می‌گذارد. نیروبخش این هواپیما پیشرانه ۷۵۰ ولتی با قدرت ۵۳۵ اسب بخار است. رولزرویس می‌گوید این هواپیما از باتری با بیشترین تراکم قدرت در بین هواپیماها استفاده می‌کند. این باتری از ۶۴۸۰ سلول تشکیل شده است.

آن‌گونه که گفته شده هواپیماهای الکتریکی خیلی کاربردی نیستند زیرا باتری‌های کنونی ۵۰ برابر تراکم انرژی کمتری نسبت به سوخت جت دارند. البته می‌توان از هواپیماهای الکتریکی برای سفرهای بسیار کوتاه استفاده کرد و برخلاف پیشرانه‌های درون‌سوز تنفس طبیعی، پیشرانه‌های الکتریکی قدرت کامل خود را با افزایش ارتفاع حفظ کرده و گزینه‌ای ایده‌آل برای شکستن رکوردهای نسبت زمان به ارتفاع هستند و این موضوع را روح خلاقیت رولزرویس به‌خوبی نشان داده است.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *