به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، همانطور که انتظار می رود پورشه ماکان برای سال ۲۰۲۲ دارای تغییراتی در چهره جزئی است و اکنون این خودرو کاملا اسپرت، مناسب برای مسابقات پیستی است. نکته عجیب در تولید این خودرو، افزایش ادوات پلاستیکی سیاه رنگ در نمای بیرونی است که ارزش خودرو را به عنوان محصولی در کلاس لوکس، کاهش میدهد.
با ارائه سه موتور توربوشارژ، این خودرو با موتور ۴۳۴ اسب بخار دو توربو ۶ سیلندر به اوج خود میرسد. همه مدلها به صورت استاندارد با سیستم چهار چرخ محرک عرضه میشوند و کسانی که قصد دارند توان این کراس اوور را افزایش دهند، میتوانند از طریق چندین گزینه از جمله لاستیکهای تابستانی، سیستم تعلیق تطبیقی و دیفرانسیل این کار را انجام دهند.
نکته مهم این است که اکنون سپرهای جلو و عقب ماکان به روز شده و چرخ های آن دارای طرحهای جدیدی برای سال ۲۰۲۲ است. فضای داخلی دارای یک کنسول میانی، فرمان و اهرم تعویض مجدد است. چهار سیلندر ۲.۰ لیتری توربو پایه اکنون ۲۶۱ اسب بخار قدرت دارد و ماکان S از موتور ۲.۹ لیتری V-۶ دوقلو توربو ۳۷۵ اسب بخاری از GTS نسل گذشته به ارث میبرد.
از ویژگیهای استاندارد این خودرو میتوان به سیستم سرگرمی ۱۰.۹ اینچی صفحه لمسی، سیستم صوتی با ۱۰ بلندگو و چراغهای جلوی LED اشاره کرد.
بسته Premium دارای صندلیهای جلو و عقب گرم شونده، چراغهای جلوی تطبیقی و سیستم صوتی ارتقا یافته با ۱۴ بلندگو است. آستانه قیمت ماکان ۲۰۲۲، به ۵۵ هزار دلار میرسد. نسخه S و GTS به ترتیب، ۶۵ و ۷۹ هزار دلار قیمت خواهند داشت. مشخصات ماکان هیبرید و پلاگین هیبرید جدید، طی ماههای آینده اعلام خواهد شد.
این خودرو قرار است با خودروهای آئودی SQ۵ و جگوار F-Pace S رقابت کند. سرعت در یک کراس اوور با روحیات ورزشی مهم است، اما این خودرو علاوه بر امکانات ورزشی دارای امکانات زیادی است. اکنون دارای سواری فوق العاده روان است. فرمان کمی سبکتر از خودروهای اسپرت پورشه است، اما همچنان فوق العاده دقیق و به طرز دلپذیری لمسی است.