نیره پیروزبخت رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در بازدید از شرکت ایرانخودرو گفت:
کیفیت خودرو مطالبه مردم است که باید با همافزایی وهماهنگیهای لازم، توقع وانتظارات را به نحو مطلوبی پاسخ داد. وی پیشنهاد انحصاری شدن برخی قطعات مطرح کرد.
تدوین بسته حمایتی استاندارد برای رفع موانع تولید صنعتی
رییس سازمان استاندارد، وجود قطعات تقلبی را یکی از چالشهای صنعت خودرو دانست و تصریح کرد: شاید بهتر باشد برخی از قطعات به صورت انحصاری دراختیار خودروسازان قرار گیرد تا مانع ورود قطعات تقلبی شود، اما این نیاز به سازوکارهای خاصی دارد که باید دراین زمینه با دستگاههای ذیربط برنامهریزی کنیم.
نیره پیروزبخت در نشست با مدیرعامل گروه صنعتی ایرانخودرو، خودروسازی را صنعت استراتژیک ومهم کشورخواند وگفت: سازمان ملی استاندارد پایبند به این موضوع است که تعامل ویژهای با تولیدکنندگان درجهت حفظ حقوق مصرف کنندگان داشته باشد. باید با تعامل وهمافزایی، خودروسازی را به سمت بهبود، افزایش و ارتقای کیفیت هدایت کنیم.
وی با اشاره به بسته حمایتی سازمان استاندارد گفت: این بسته حمایتی با هدف رفع مشکلات دست و پاگیر در صنعت، برنامهریزی شده است که بسیاری از نگرانیهای امروز خودروسازان را رفع میکند.
پیروزبخت خودروسازان را ترغیب کرد، برای نوسازی ناوگان حمل و نقل سنگین برنامهریزی بلندمدت داشته باشند تا خلاء ناشی از آن با همت سازندگان داخلی رفع شود.
رییس سازمان ملی استاندارد ایران: برخی دنبال سرکوب صنایع داخلی کشور هستند
نیره پیروز بخت گفت در همه صنایع مشکلاتی وجود دارد، اما برخی از کانالهای ضدانقلاب به دنبال سوءاستفاده از شرایط وسرکوب صنایع داخلی کشور هستند و پیشرفتهای ما را درنظر نمیگیرند. در سالهای اخیر رشد قابل توجهی در صنعت شکل گرفته که بیسابقه بوده است.
مقیمی: چرا کامیون دست دوم وارد می شود؟
مدیر عامل گروه صنعتی ایرانخودرو نیز در این نشست با اشاره به پیوند راهبردی خودروسازی کشور با استاندارد گفت: تمامی استانداردها در چارچوب ضوابط تعیینشده در فرآیند تولید خودرو انجام میگیرد.
فرشاد مقیمی تصریح کرد: تکالیفی که در دورههای مختلف از سوی سازمان استاندارد ابلاغ شده را به اجرا گذاشتهایم و از تکالیف استانداردی و مقررات آن عدول نخواهیم کرد.
وی با اشاره به سال جهش تولید، به مشکلات ناشی از شیوع بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: محیط کار امنی را برای کارکنان ایجاد و شرایط را به بهترین شکل مدیریت کردهایم. ایرانخودرو زودتر از سایر صنایع پروتکلهای بهداشتی را به اجرا گذاشته است.
مقیمی تصریح کرد: به همین دلیل توانستیم جهش تولید را رقم بزنیم؛ از ابتدای امسال تا روز ۲۳ آذرماه، موفق به تولید ۳۵۷ هزار و ۸۳۴ دستگاه خودرو شدهایم که ۱۲۹ هزار دستگاه بیشتر از سال گذشته در همین بازه زمانی است.
مدیر عامل گروه صنعتی ایرانخودرو با اشاره به رکوردهای اخیر این شرکت در تولید و تجاریسازی خودروها، افزود: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری برای حمایت از تولید خودرو و قطعه، آمادگی داریم تا با تدوین و ابلاغ بسته حمایتی وزارت صمت، رکوردهای بالاتری را به ثبت برسانیم.
وی ضمن انتقاد از طرح موضوع واردات کامیونهای دست دوم تصریح کرد: ایرانخودرو دیزل آمادگی دارد تا با حمایت لازم از سوی مسوولان و ایجاد زیرساختهای لازم، نسبت به تامین نیاز ناوگان حملونقل کشور اقدام کند. ایرانخودرو با داخلیسازی تولید در بسیاری از بخشها، توانسته صرفهجویی ارزی قابل توجهی را نصیب اقتصاد کشور کند و در صورت حمایت، در این مسیر گامهای موثرتری برمی دارد.
مدیر عامل ایران خودرو:
قبل از پایان سال پروژه های به سرانجام رسیده بدون حضور خارجی ها رونمایی خواهد شد
مقیمی، ضمن تشریح برنامههای توسعهای ایرانخودرو در حوزههای مختلف پلتفرمی، قوای محرکه و گیربکس گفت: تا پایان سال نتایج برخی پروژهها را که با بهرهمندی از ظرفیتهای داخلی و بدون حضور کارشناسان خارجی به سرانجام رسیده است، خواهیم دید.
گفتنی است، در این نشست گزارش مبسوطی در زمینه دستاوردها و برنامههای ایرانخودرو در بخشهای توسعه محصول، خدمات پس از فروش و کیفیت ارایه شد. در ادامه، رییس سازمان ملی استاندارد ایران و هیات همراه از بخشهای مختلف خطوط تولید ایرانخودرو بازدید کردند.
یک پاسخ
باسلام
هنوز بعد ازگذشت ۴۰ سال از انقلاب اسلامی و تولید خودروهای بی کیفیت با تکنولوژی پایین خانم رییس میفرمایند که باید یک هماهنگی شود.واقعا هنوز داریم بعد از ۴۰ سال در مورد هماهنگی و نا هماهنگی صحبت میکنیم ؟؟
کشورهای دیگری که حتی صاحب صنایع نبودند الان فرسنگ ها از کشور ما جلوتر هستند و ما هنوز دنبال هماهنگی هستیم.
امیدوارم که این مشکل نیز مثل تمام مشکلات دیگر حل شود.
با کمال تشکر