مدیرعامل شرکت خدمات پس از فروش ایرانخودرو دیزل (گواه) گفت: درآمد این شرکت در بخش قطعات یدکی، کاربریسازی، بازسازی خودرو و سایر فعالیتهای خدمات پس از فروش محصولات، بر مبنای گزارشهای مالی از ۷۳۲ میلیارد ریال در سال ۹۸ به رقمی افزونبر ۱۸۹۵ میلیارد ریال در سال ۹۹ رسیده است.
ایرج حسینیپژوه با بیان اینکه شبکه نمایندگیهای گواه برای ارائه خدمات پس از فروش به خودروهای تولیدی ایرانخودرو دیزل فعالیت میکند، بیان کرد: این شبکه برای افزایش رضایت مشتریان آموزشهای تخصصی لازم را دیده است. بهگفته وی درحالحاضر ۶ هزار خودرو از محصولات ایرانخودرو دیزل تحت پوشش گارانتی بوده و علاوهبر آن، مشتریان از خدمات شرکت در دوره تعهد وارانتی نیز بهرهمند میشوند.
رضایتمندی ۷۷ درصدی مشتریان
حسینیپژوه با اشاره به دستاوردهای این شرکت در سال ۱۳۹۹، عنوان کرد: رشد و افزایش رضایتمندی مشتریان به ۷۷ درصد از جمله این دستاوردهاست که با تعریف پروژهها و اقدامات موثر در شبکه خدمات پس از فروش، بازرگانی و تامین قطعات، آموزش شبکه و ایجاد سهولت دسترسی بیشتر به خدمات پس از فروش برای مشتریان محقق شده است.
وی افزود: بهبود خدمات پس از فروش در حوزههای کیفیت، هزینه و زمان ارائه خدمات، کاهش زمان تعمیرات از ۱۰ روز به ۶ روز، کاهش شکایات به میزان ۵۰ درصد، گسترش شبکه خدمات پس از فروش (تعمیرگاهی و فروشگاهی) و تعمیر و رفع عیب دستگاههای عیبیاب در دوران تحریم از دیگر دستاوردهای این شرکت در سال گذشته است.
مدیرعامل شرکت گواه در ادامه خاطرنشان کرد: در حوزه رضایتمندی مشتریان مطابق با ارزیابی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در آخرین ارزیابی اعلامشده در سال ۹۹ به عدد ۷۷۴ رسیدهایم که رشدی ۴ درصدی را نسبت به سال ۹۸ را تجربه کردهایم. وی با اشاره به اهداف ترسیمشده این شرکت برای سال جاری، اظهارکرد: دستیابی به فروش ۷۵۰۰ میلیارد ریالی از اهداف تعیین شده است که برای تحقق آن راهبردهایی مانند فروش اعتباری و نقدی قطعات تجاری، کاربری سازی، بازسازی خودرو و خدمات پس از فروش در نظر گرفته شده است.
حسینیپژوه با بیان اینکه تامین منابع جدید و مشارکت با سرمایهگذاران بهعنوان راهبردی کلیدی در سال ۱۴۰۰ است، تصریح کرد: عقد قرارداد با تامینکنندگان گروه، گسترش برنامه شبکه فروش و توزیع قطعات و… از مهمترین برنامههای شرکت گواه در سال جاری است.