مهدی نبیزاده, مدیر عامل شرکت تأمین گسترش مجد ایرانیان در خصوص آغاز فعالیت این مجموعه گفت: «بنده به همراه برادرم، آقای جواد نبیزاده، بیش از 22 سال تجربه در زمینه تهیه و توزیع قطعات یدکی خودرو داریم و حدود 15 سال پیش واردات قطعات را از کشورهای مختلف آغاز کردیم. در آن زمان، شرکتهای قطعهساز داخلی قادر به تولید قطعات برقی با کیفیت نبودند و حتی خودروسازان نیز قطعات برقی خودرو را وارد میکردند. واردات قطعات بیکیفیت و عدم تولید داخلی باعث نارضایتی مشتریان شد، و از سوی دیگر، مصرفکنندگان مجبور بودند به دلیل عمر کوتاه قطعات و خرابی زیاد، هزینههای اضافی برای تعمیرات پرداخت کنند.»
وی ادامه داد: «با توجه به مشکلات یادشده، با دقت و وسواس فراوان به تأمین قطعات برقی خودرو از شرکتهای معتبر سازنده قطعات خودروهای پژو و پراید که عمدتاً در فرانسه، کره جنوبی و چین تولید میشدند، اقدام کردیم. ورود قطعات با کیفیت به بازار، نقطه عطفی در پیشرفت و شناخته شدن برند “مجد” بود و ما توانستیم در مدت کوتاه، راهی را که یک برند باید برای کسب مقبولیت در نزد مشتریان طی کند، طی کنیم. نکته مهم دیگر این بود که ما قطعات و محصولات خود را گارانتی میکردیم و با شعار “گارانتی معتبر، ضمانت خرید شماست” توانستیم اعتماد مصرفکنندگان را جلب کنیم و مشکل اصلی بازار را که عدم ضمانت کالای یدکی بود، برطرف نماییم.»
مهدی نبیزاده همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص شبکه توزیع اظهار داشت: «پس از استقبال خوب از قطعات برند مجد، نوبت به شبکهسازی و ایجاد نمایندگیهای فروش رسید. تقریباً در هر استان نمایندگی فروش و عاملیت فروش راهاندازی کردیم و با تنظیم مقررات و قوانین برای نمایندگیها، سعی کردیم قیمت محصولات به طور یکسان در سراسر کشور توزیع شود. همچنین تغییرات و بهینهسازی در بستهبندی قطعات (جعبه و کارتن) و فرآیند ارسال محصولات انجام شد تا حقوق مصرفکنندگان رعایت شود.»
او در خصوص تأثیر نوسان قیمت ارز و تحریمها در روند کار شرکت گفت: «در دوران نوسان قیمت ارز، باوجود اینکه بسیاری از شرکتهای بازرگانی از عرضه کالا در بازار خودداری میکردند، ما با توجه به تعهد و رسالت مجموعه، هیچگاه عرضه کالا را متوقف نکردیم و به لطف خداوند این امر موجب محبوبیت بیشتر برند مجد در بین مشتریان شد. گاهی لازم است از سود و منفعت مالی گذشت تا بار کمتری از دوش هموطنان برداشته شود. این موفقیت در دوران نوسان ارز حاصل شد و خوشحالیم که از این چالش سربلند بیرون آمدیم.»
وی در ادامه گفت: «در رابطه با تحریمها باید بگویم که امروز در سختترین شرایط کاری خود قرار داریم. تحریمها باعث افزایش چندبرابری هزینهها شده است. انتقال پول با هزینه و ریسک بالا، خواب سرمایه به دلیل مشکلات، تحریم کشتیرانی و طولانی شدن زمان حمل، همه و همه منجر به کاهش سود شرکت در سالهای اخیر شده است. با این حال، ما هیچگاه این افزایش هزینهها را به مشتری تحمیل نکردیم و با کاهش سود خود سعی کردیم فشار مالی کمتری به مشتریان وارد شود.»
مدیرعامل شرکت تأمین گسترش مجد ایرانیان در پاسخ به سوالی در خصوص استراتژی شرکت گفت: «استراتژی ما در این سالها، تمرکز بر افزایش رضایت مشتریان و گسترش تعداد نمایندگیهای فروش بوده است. هدف ما این است که تمام هموطنان عزیز بتوانند قطعات با کیفیت را به راحتی در دسترس داشته باشند. در همین راستا، برند جدیدی با نام “لنترن (LANTERN)” شکل گرفت که سبد کاملی از قطعات برقی خودرو را شامل میشود. از دو سال پیش، با انجام تحقیقات و انتخاب دقیق تأمینکنندگان، این برند راهاندازی شد و در شانزدهمین نمایشگاه قطعات خودرو در سال 1400 از آن رونمایی کردیم.»
در پایان، مهدی نبیزاده گفت: «آرزوی موفقیت و سربلندی برای کشور عزیزمان داریم و امیدواریم گامی کوچک در راستای ارتقای کیفیت محصولات بازار یدکی برداشته باشیم تا منجر به کاهش بار مالی مصرفکنندگان و هموطنان عزیز گردد.»
این مطلب از قطعات خودرو شماره 18 گرفته شده است.اگر این مطلب برایتان جالب بود، دیگر مقالات ماهنامه قطعات خودرو را از دست ندهید. شماره های دیگر در انتظار شماست!