جستجو

رسانه اختصاصی صنایع و صنوف خودرویی

رسانه اهل فن

اختلافات مانع رشد و پیشرفت صنف

اینجانب سید محمدرضا آل‌ هاشم، نامزد دوازدهمین دوره هیات مدیره اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی و ماشین‌آلات تهران، متولد 1343 و بیش از 36 سال است که در فروش و واردات قطعات یدکی خودروهای سنگین فعالیت داشته و در حال حاضر مدیر پاساژ بنز بوده و بیش از 4 سال است که در زمینه مسائل حقوقی و قضائی فعالیت دارم.
همانطور که مستحضرید، هدف از تشکیل اتحادیه، حمایت از حقوق صنفی و ایجاد همکاری در میان کسبه، با هدف بهبود خدمات به مصرف‌کنندگان و به دنبال آن بهبود کسب و کار است. اتحادیه در این راستا، ظرفیت‌ها و قابلیت‌های زیادی دارد که می‌بایستی به خوبی شناسایی و در راستای حل مشکلات صنفی و ساماندهی معضلات از آنها استفاده شود.
یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اینجانب ایجاد بستری مناسب برای بهبود فعالیت‌ها و عملکردهای اتحادیه از طریق ارتقای نقاط قوت و از طرف دیگر شناسایی نقاط ضعف و اصلاح آنها با در نظر گرفتن عدالت، صداقت و همدلی است. بنده معتقدم نیاز امروز اتحادیه ایجاد تحولات صحیح و عمیق بر اساس محبت و همبستگی، اعتماد و اتحاد است.
رضایت فعالان و فروشندگان لوازم یدکی و مشتریان، با همت و عزم جمعی، تفکر و اندیشه صحیح میسر خواهد بود. لذا وظیفه سنگینی بر دوش افراد یاست که مسئولیت این مهم را بر عهده خواهند گرفت. چرا که می‌بایست از نظر علمی و عملی شجاعت و سماجت پیگیری‌های مکرر و حل مشکلات را داشته باشند تا با صبر و استقامت بالا از مطالبات قانونی صنف دفاع کنند.
به نظر اینجانب، اتحادیه قبل از هرچیز به اتحاد، همدلی، اقتدار و دوستی نیازمند است تا در طول فعالیت خود به پیشرفت و بهبود رضایتمندی صنف دست یابد. در وهله اول، هیات مدیره آتی باید اختلافات و مسائل گذشته را کنار گذاشته و اعضای آن خلاق‌مداری پیشه کرده و با اتحاد و همدلی و در قالب یک تیم متحد و منسجم با یکدیگر مشورت، مذاکره کرده و مشکلات را شناسایی و اولویت‌بندی نمایند. یکی از مهم‌ترین آنها تشکیل کمیسیون‌های حقوقی، تخصصی و حتی تجربی از طریق تکریم و یاری گرفتن از پیشکسوتان صنف، سازمان‌دهی و اصلاح بازار از طریق حذف کالاهای بی‌کیفیت و برندهای تقلبی است.
از دیگر موارد مهم در این خصوص می‌توان به حمایت از تولید داخل به عنوان یک سرمایه ملی، تسهیل و بهبود در صدور جواز کسب برای افراد با صلاحیت، شفاف‌سازی مالی و عملیاتی مربوط به انجام هزینه‌ها و مخارج اتحادیه، ساخت زمین اتحادیه با کمک و مشارکت صنوف اشاره کرد.
بحث آموزشی و بسترسازی جهت یادگیری از موارد مهمی است که می‌بایست به طور جدی و مستمر پیگیری شود و این امر می‌تواند هم فضای کسب و کار را بهبود بخشیده و هم موجب درآمدزایی هرچه بیشتر برای اتحادیه گردد. همچنین ایجاد بستری مناسب جهت همکاری با نهادها و سازمان‌های مختلف از جمله اتاق بازرگانی، سازمان استاندارد، گمرکات و وزارت صمت جهت بهبود و سهولت در فرآیند واردات و صادرات در کنار حمایت از تولید داخل نکته مهمی است که باید به آن پرداخته شود.
در ادامه، بهبود و تقویت روابط بین‌الملل از طریق برگزاری نمایشگاه‌ها و نشست‌های تجاری می‌تواند برای تولیدکنندگان، واردکنندگان و صاحبان برند تاثیرگذار باشد.
بسترسازی جهت بازاریابی و فروش از طریق برنامه‌های نرم‌افزاری، اینترنتی و فروش آنلاین در جهت تبدیل تدریجی بازار سنتی به بازار مدرن امر مهمی است که این روزها به دلیل آشنایی بیشتر مردم با فضای مجازی و اینترنت می‌تواند یاری‌دهنده باشد جهت بهبود خدمات به مصرف‌کنندگان و به دنبال آن بهبود کسب و کارها.
به عنوان جمع‌بندی، اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی متعلق به همه کسبه است؛ لذا می‌بایست ارزش، احترام و رفاقت‌ها حفظ گردد و در کمال دوستی و اتحاد از تجارب و اختلافات سال‌های گذشته درس گرفت، نقاط قوت را ادامه داد، نقاط ضعف را بررسی و در جهت رفع آنها کوشید.
اختلافات در تمام این سال‌ها مانعی برای رشد، بهبود و پیشرفت بوده‌اند چرا که با دامن زدن به اختلافات و ایجاد تفرقه، نه تنها پیشرفت و بهبودی حاصل نخواهد شد بلکه می‌تواند بیش از پیش مخرب و آزاردهنده باشد.
در پایان، شایسته است از زحمات مستمر اعضای محترم اتحادیه حال حاضر که در این مدت هیچ‌گونه تلاشی دریغ نداشته‌اند، نهایت سپاس و قدردانی را ابراز نماییم. امید است هیات مدیره جدید در اتحادیه با تشکیل کمیسیون‌های تخصصی و قوی با یاری پیشکسوتان و دلسوزان صنف‌مان، علم، درایت و تقوی پیشه کرده و به دنبال بهبود خدمات و کسب و کارها باشند.
باشد که روزی شاهد پیشرفت و بهبود صنف‌مان باشیم و به بهترین شکل، صحیح‌ترین روش و با کمک شایسته‌ترین و صالح‌ترین افراد به اهداف مشترک‌مان دست یابیم.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مشابه

آخرین اخبار