جستجو

رسانه اختصاصی صنایع و صنوف خودرویی

رسانه اهل فن

شرکت پاس صنعت پرتو یک گام تا صادرات

این قطعه‌ساز افزود: محصولات ما در واقع ترکیبی از لاستیک و لاستیک-فلز است و در زیرمجموعه لاستیک قرار می‌گیرد. از جمله انواع قطعات لاستیکی و لاستیک-فلز می‌توان به دسته موتور‌ها، ضرب‌گیر‌ها، گردگیر‌ها، انواع واشر‌های لاستیکی فلزی و سایر قطعات این‌چنینی برای بخش جلوبندی خودروهای داخلی اشاره کرد.
همچنین وی در خصوص روند تولید افزود: صفر تا صد تولید قطعات توسط گروهی از متخصصین، مهندسین و کارشناسان فعال در این حوزه و با به‌کارگیری از دانش روز، تجهیزات، ماشین‌آلات، آزمایشگاه مجهز و دارای تاییدیه از خودروسازان و با واردات مواد اولیه، تأمین از بورس کالا، پتروشیمی، فولادسازی و شرکت‌های معتبر مرتبط طبق استانداردها انجام می‌شود.
مهندس رضایی در خصوص تنوع محصولات افزود: خوشبختانه در حال حاضر در سبد کالایی پاس صنعت پرتو 120 قلم کالا موجود است. هر ساله در سند استراتژیک پروژه، توسعه سبد محصول پیش‌بینی می‌شود. عموماً کالاهایی که تا کنون در کارخانه ما تولید نشده و جزء نیاز بازار بوده یا درخواست محصول جدید از طرف خودروسازان باشد، در پروژه توسعه قرار می‌گیرد.
این قطعه‌ساز فعال همکاری با خودروسازان را امر مهمی خواند و افزود: همکاری با خودروسازان سه مزیت دارد: اول تبادل اطلاعات طراحی و ساخت محصول جدید طبق آخرین نسخه نقشه‌ها و استانداردهای تولید که در اختیار خودروسازان قرار می‌گیرد. دوم، همکاری با خودروسازان باعث به‌روزرسانی کارخانه می‌شود و برای صاحبان کسب‌وکار این الزام را ایجاد می‌کند که برای دریافت استانداردهای لازم نظیر استاندارد ملی، IATF و ایزو 9001 اقدام کنند و همچنین بستری برای به‌روزرسانی سیستمی، مدیریتی و تولیدی قطعات را فراهم می‌سازد. در واقع، این همکاری منجر به به‌روزرسانی کارخانه می‌شود. وی برندسازی را دیگر مزیت دانست و ادامه داد: مزیت بعدی بحث برندسازی است. همکاری با خودروسازان نشان می‌دهد که قطعه‌سازان از استانداردهای لازم برخوردار بوده و معیارهای مورد نیاز را دارا هستند. هویت و برند دو امر جداناپذیر هستند که در کنار یکدیگر ساخته می‌شوند. خوشبختانه همکاری با خودروسازان چون کرمان موتور، زامیاد، ایران خودرو، سایپا و خدمات پس از فروش ایساکو و سایر خودروسازان به برندسازی کمک شایانی می‌کند.
این فعال صنعتی بیان داشت: بحث فروش و افزایش تولیدات از دیگر مزایای این همکاری است که البته اهمیت کمتری نسبت به دو مورد دیگر دارد، از آنجا که قطعه‌سازان مطالبات معوقه قابل توجهی از خودروسازان دارند، درآمد در این بخش چندان مورد توجه نیست.
مدیرعامل گروه صنعتی پاس صنعت پرتو درباره صادرات محصولات خود اذعان داشت: طبیعتاً زمانی که خودروهای ایرانی به سایر کشورها صادر شود، بازار خدمات پس از فروش ایجاد می‌شود. ما نیز در صدد آن هستیم که از طریق خودروسازان و بازرگانان کشور هدف به بازار صادرات راه یابیم و اقدامات لازم نیز در این زمینه صورت گرفته است. وی ادامه داد: متأسفانه هرچند مشکلات همواره در پیش‌روی تولیدکنندگان وجود دارد، همچون سایه سنگین تحریم‌های ظالمانه و عدم ثبات ارز و برخی از قوانین مدیریتی داخلی شهرک‌های صنعتی از جمله قطعی آب، برق و گاز در فصول سال که تولید را دچار مشکل کرده است، ولی عدم ثبات ارز را مشکل ریشه‌ای معرفی کرد و گفت: ریشه تمام معضلات در عدم ثبات قیمت ارز است. تا مادامی که قیمت ارز چندنرخی باشد و نرخ ارز یکسان نباشد، تأمین مواد اولیه دچار چالش می‌شود. مادامی که قیمت مواد اولیه ثابت نباشد، بهای تمام‌شده نیز دچار نوسان می‌شود و در واقع عدم ثبات نرخ ارز تمام اقشار جامعه را درگیر می‌کند. این فعال صنعت قطعه‌ساز یادآور شد که در بحث تأمین مواد اولیه، واردات یا انتقال ارز بسیار دشوار بوده و تحریم‌ها نیز ما را برای یافتن تأمین‌کنندگان با کیفیت خارجی با چالش همراه ساخته است. وی ادامه داد: قیمت‌گذاری دستوری و عدم پیروی از فرمول بازار از دیگر معضلات است که تولیدکنندگان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. بخش‌هایی از قوانین عملاً سدی در راه تولید هستند و معضلات دیگری چون نبود زیرساخت‌های لازم که باعث شده در برخی از شهرک‌های صنعتی کشور قطعی آب، برق و گاز در فصول سال رخ دهد، خود عامل بهم‌ریختگی عرضه و تقاضا در بازار شده که این امر نیز تأثیر چشمگیری در تورم تمام‌شده و فشار به اقشار مختلف دارد.
امیدوارم هرچه سریع‌تر اقدامی برای رفع مشکلات تولیدکنندگان صورت گیرد.
مهندس رضایی توضیح داد: شعار گروه صنعتی پاس صنعت پرتو “ما در کیفیت پیشرو هستیم” می‌باشد. این شعار تنها در محصول نهایی صدق نکرده و سعی می‌کنیم در تمامی مؤلفه‌های تولید، مدیریت منابع انسانی و بازار، کیفیت و دانش سازمانی را حفظ کنیم. رسیدن به کیفیت در تمامی ابعاد همواره هدف ماست.
در بخش دیگری از این گفتگو، مدیر فروش گروه صنعتی پاس صنعت پرتو توضیح داد: ما در سه بخش تأمین قطعات خودروسازان OEM، سفارش تولید و شبکه توزیع فعال هستیم. وی ادامه داد: هویت ما از بخش شبکه توزیع شکل گرفته که از چهار عضو تولیدکننده، توزیع‌کننده، تک‌فروش و مصرف‌کننده‌ها تشکیل شده است. متأسفانه برخی از تولیدکنندگان به دلایلی چون عدم آگاهی و گاهی به‌خاطر سود سرشار کوتاه‌مدت، نقش توزیع‌کننده را نادیده گرفته و خود مستقیماً با مشتری در ارتباط هستند و این مسئله شبکه توزیع را از حالت تعادل خارج می‌کند.
مدیر فروش گروه صنعتی پاس صنعت پرتو افزود: گروه صنعتی ما به نقش پراهمیت توزیع واقف است. تولیدات ما ابتدا در اختیار توزیع‌کنندگان عمده استانی قرار می‌گیرد. تک‌فروش و قطعه‌فروشان نیز محصولات را از آنان تهیه کرده و به دست مصرف‌کنندگان، مکانیک‌ها و متخصصان جلوبندی خودرو می‌رسانند.
مدیر فروش شرکت پاس صنعت پرتو در پایان در خصوص راه‌های ارتباطی با مجموعه مذکور افزود: راه‌های ارتباطی ما تنها از طریق دفتر مرکزی و سایت شرکت WWW.PASSANAT.COM و نمایندگان استانی ما می‌باشد.
چنانچه ارتباط مربوط به خرید از طریق سایت و یا دیگر راه‌های وصل به گروه صورت گیرد، نهایتاً گروه تولیدی پاس صنعت پرتو این ارتباط را با توجه به استان مربوطه، به نمایندگی‌های فعال در آن استان ارجاع خواهد داد. صدای مشتری نیز از طرق ارتباطی تدارک دیده شده، شنیده خواهد شد و درباره انتقادات و پیشنهادها پاسخ‌گو خواهیم بود.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مشابه

آخرین اخبار