جستجو

رسانه اختصاصی صنایع و صنوف خودرویی

رسانه اهل فن

نگاهی به انتخابات هیات مدیره صنف

انتخابات هیات مدیره اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی

بالاخره بعد از یک سال و نیم تأخیر و با فراز و نشیب‌های مختلف، انتخابات هیات مدیره اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی در تاریخ ۱۵ اسفندماه ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد. فضای انتخاباتی این دوره نسبت به دوره‌های قبل کاملاً متفاوت بوده و در میان دو طیف اصلی و البته نامزدهای مستقل، شور انتخاباتی برقرار است.

همواره انتخابات به محلی برای تضارب افکار و نقدهای تند تبدیل شده و در برخی مواقع به مواضع تند نسبت به یکدیگر نیز می‌انجامد. در ادامه قصد داریم تا به بررسی مواضع دو ائتلاف فعال و همچنین نامزدها و نظر کسبه در خصوص این بازار بپردازیم.

شرایط بازار و نگاه عمومی کسبه

صنف فروشندگان لوازم یدکی با بیش از ۷۰۰۰ عضو، یکی از اتحادیه‌های بزرگ ایران به حساب می‌آید و از این رو انتخابات صنفی آن از هر نظر اهمیت ویژه‌ای دارد. هیات مدیره اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی جایگاه معمولی ندارد و یک اتحادیه کوچک نیست. به پشتوانه اعضای خود، می‌تواند کارهای بزرگی انجام دهد.

خبرنگار ماهنامه قطعات خودرو با حضور در بازار و پرس‌وجو از کسبه، از عدم شناخت کافی عموم کسبه از افراد حاضر در انتخابات خبر داد؛ زیرا طبق قانون، هیچ‌کدام از نامزدها در این دوره سابقه حضور در هیات مدیره را پیش از این در کارنامه خود ندارند. اما به نظر می‌رسد، برخی از کسبه تعدادی از نامزدها را از یک سو و تعدادی دیگر را از سوی دیگر می‌شناسند و قصد دارند به افرادی که صرفاً آشنایی دارند رای دهند. برخی نیز با زیر سوال بردن عملکرد اتحادیه‌های قبلی و شرکت در انتخابات را کاری بیهوده می‌پندارند.

بیشترین انتقادات به عدم کنترل بر کالای قاچاق و نظارت بر افراد بدون جواز کسب است که باعث شده تا کالای فیک و تقلبی در بازار رشد کرده و به نام و اعتبار صنف در جامعه خدشه وارد شود. از نکات مهمی که در مصاحبه کسبه با خبرنگار قطعات خودرو مطرح شد، لزوم توجه بیشتر به شرایط کسب و کار افراد و کمک به بهبود فضای کسب و کار فروشندگان این صنف است. کسانی که قصد شرکت در انتخابات را دارند، بر این موضوع تأکید می‌کنند که با ورود افراد جدید و مطالب‌گری، همه اعضای صنف خون جدیدی در رگ‌های اتحادیه تزریق شده و بهبود شرایط کمک خواهد کرد.

تبلیغات در سطح بازار و برگزاری همایش‌های مکرر

از دیگر رخدادهای جدید در این دوره، تبلیغات محیطی در سطح بازار به صورت گسترده است. به طوریکه هر کوچه و پاساژی که قدم بگذارید، اثری از انتخابات خواهید دید و انتظار می‌رود یکی از بالاترین مشارکت‌ها در این دوره رقم بخورد.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مشابه

آخرین اخبار