جستجو

رسانه اختصاصی صنایع و صنوف خودرویی

رسانه اهل فن

همه از گرانی فولاد رنج م یبرند

نصرالله آصفی – توزیع‌کننده پیشکسوت رینگ چرخ

نصرالله آصفی، توزیع‌کننده پیشکسوت رینگ چرخ، گفت: دولت از تولیدکنندگان حمایت نمی‌کند و برای تأمین مواد اولیه و سرمایه در گردش، مشکلات زیادی دارند.

آصفی که حدود 30 سال است در کار توزیع رینگ چرخ ماشین‌های سواری و سنگین فعالیت می‌کند، در گفت‌وگو با خبرنگار قطعات خودرو اظهار کرد: در سال‌های اخیر، قیمت محصولات کارخانجات افزایش یافته، البته تنوع محصولات نیز بیشتر شده است. همچنین کارخانجات همیشه روی کیفیت کار کرده‌اند.

او با اشاره به اینکه با 12 کارخانه از جمله رینگ‌سازی مشهد و رینگ‌سازی خرمشهر همکاری می‌کند، ادامه داد: اکنون موضوع گرانی در کار ما بسیار مهم است. همه از گرانی فولاد رنج می‌برند و این موضوع خیلی روی کار ما تأثیر گذاشته است.

وی همچنین با اشاره به اینکه فرزندش، پیام آصفی، مدیرعامل شرکت توسعه قطعات توس (TGT) است و 50 سال تجربه این برند را حمایت می‌کند، تصریح کرد: وضعیت کسب‌وکار ما خیلی سخت شده است. کسانی که مواد اولیه را از خارج تأمین می‌کنند، کارشان بسیار سخت‌تر شده است. مواد اولیه تولید داخل نیز خیلی گران شده است. اگر بتوانیم مواد مورد نیاز تولیدکنندگان داخلی را تأمین کنیم، وابستگی‌مان به خارج خیلی کمتر خواهد شد.

آصفی در پاسخ به این پرسش که آیا شما به‌عنوان توزیع‌کننده می‌توانید با تولیدکنندگان شراکت کنید و علاوه بر حمایت از تولید، نظمی به بازار بدهید؟ گفت: این کار کمی شروع شده، ولی خیلی محدود است. همیشه اینطور بوده که تولیدکنندگان نمی‌توانند توزیع‌کننده خوبی باشند و توزیع‌کننده‌ها نیز نمی‌توانند تولیدکننده موفقی باشند. هر کسی باید در جای خود باشد.

او در این‌باره افزود: هیچ‌وقت کارخانجاتی که خودشان به‌طور مستقیم وارد بازار شده‌اند، موفق نبوده‌اند؛ ولی کارخانجاتی که توانسته‌اند با بیزینس‌های خوب کار کنند، موفق بوده‌اند.

این توزیع‌کننده رینگ چرخ در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا شما از طریق اینترنت هم فروش دارید و دیدگاه شما درباره فروش اینترنتی قطعات یدکی چیست؟ گفت: ما این کار را شروع کرده‌ایم و روز به روز هم در این حوزه قوی‌تر می‌شویم. حدود دو سال است که فروش اینترنتی را آغاز کرده‌ایم. فروش اینترنتی کار ما را بهتر کرده است. البته عمده‌فروشی‌ها هنوز از طریق اینترنت خرید نمی‌کنند.

آصفی درباره نحوه قیمت‌گذاری روی کالاها نیز اظهار کرد: قیمت‌ها جنس‌های تولیدشده به نرخ روز دلار و مواد اولیه بستگی دارد. در سه سال اخیر، ما نتوانستیم به مدت طولانی قیمت قطعات را ثابت نگه داریم، چون مواد اولیه و دلار گران می‌شوند.

او همچنین در پاسخ به این پرسش که با توجه به مشخص بودن تعداد خودروها، آیا رسته‌های مختلف می‌توانند به یکدیگر نزدیک شوند و هلدینگ تشکیل دهند؟ گفت: این کار در برخی تعاونی‌ها انجام شده است، مانند تعاونی تاکسیرانی؛ ولی خیلی موفق نبوده‌اند. در این بازار هم بوده است که چند شرکت بازرگانی با یکدیگر یک هلدینگ تشکیل داده‌اند، ولی تجربه در این حوزه خیلی ضعیف است.

وی درباره عملکرد اتحادیه لوازم یدکی خودرو نیز اظهار کرد: اتحادیه ما جزو اتحادیه‌های شاخص است و مدیران کارکشته‌ای دارد. به نظر من، این اتحادیه موفق عمل کرده و در برخورد با تعزیرات، اداره بازرگانی، استانداری و شهرداری مدافع صنفی بوده است.

آصفی همچنین درباره انتخابات اتحادیه لوازم یدکی خودرو گفت: من جریان انتخابات را دنبال کرده‌ام. گروه جدیدی به‌عنوان کاندیدا وارد انتخابات شده‌اند که روی آنها کار می‌کنیم و چند نفر را انتخاب کرده‌ایم.


این مطلب از قطعات خودرو شماره 16 گرفته شده است.اگر این مطلب برایتان جالب بود، دیگر مقالات ماهنامه قطعات خودرو را از دست ندهید. شماره های دیگر در انتظار شماست!

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مشابه

آخرین اخبار