قطعات خودرو

خودمان باید به فکر خودمان باشیم

اتحادیه صنف ماشین‌آلات کشاورزی، صنعتی و ساختمانی تهران روز دوشنبه ۲۲ آبان ماه ۱۴۰۲ همایش نکوداشت پنجاهمین سالگرد تأسیس این اتحادیه را با حضور حمیدرضا رستگار رئیس، اعضای هیات رئیسه و جمعی از روسای اتحادیه‌های صنفی تهران برگزار کرد.

در این همایش که جمع کثیری از فعالان این صنف و برخی مسئولان شهر تهران حضور داشتند، رئیس اتاق اصناف تهران در سخنانی به ظرفیت‌ها، قابلیت‌ها و ابعاد مختلف توانمندی‌های اصناف در سطوح مختلف اشاره کرده و گفت: اصناف یکی از دیرپاترین و پایدارترین گروه‌های اجتماعی در تاریخ این مرز و بوم هستند. همین ویژگی، علاوه بر دیگر ظرفیت‌های تاریخی ـ اجتماعی و اقتصادی اصناف موجب شده تا این گروه اجتماعی را به یکی از اصیل‌ترین گروه‌های اجتماعی بدل کند.

رئیس اتاق اصناف تهران در ادامه به وضعیت حال حاضر اصناف پرداخته و تصریح کرد: متأسفانه به دلایل مختلف هرگز به اصناف آنگونه که باید و شایسته آن‌هاست، توجه نشده است. فعالان صنفی که همواره در بزنگاه‌های گوناگون به عنوان نیروی پیشران و فعالان پیشقدم میدان حضور داشته‌اند، هیچ‌وقت مورد توجه واقع نشده و همیشه با بی‌مهری روبه‌رو بوده‌اند.

وی افزود: تصمیم‌گیری درخصوص اصناف، بدون حضور خبرگان و نخبگان صنفی در بسیاری از مجموعه‌ها، تدوین تکالیف گوناگون بدون شناخت از وضعیت آن‌ها و… همه‌وهمه نشان می‌دهد که کسی به فکر اصناف نیست و اصناف باید خودشان به فکر خودشان باشند.

رستگار توجه به میراث تاریخی و قدمت اصناف را یکی از راهبردهای این گروه اجتماعی در ایجاد مناسبات ساختارمند با مجموعه نهادهای تصمیم‌گیر دانسته و اظهار کرد: اگر فعالان صنفی از داشته‌ها و میراث تاریخی خود آگاهی داشته باشند و بدانند که اصیل‌اند، می‌توانند در مواجهه با مجموعه‌های برون‌خانوادگی از این ظرفیت‌ها استفاده کرده و زمینه را برای توسعه پایدار و همه‌جانبه اصناف فراهم آورند.

رئیس اتاق اصناف تهران در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای فعالان صنفی و اعضای اتحادیه صنف ماشین‌آلات کشاورزی، صنعتی و ساختمانی تهران، کامیابی و موفقیت اصناف را در گرو اتحاد، همدلی و هم‌افزایی دانسته و اذعان کرد: تنها در سایه اتحاد و همدلی و در نتیجه آن هم‌افزایی در ساختارهای صنفی است که می‌توان انتظار موفقیت و دستیابی به افق‌های پیش رو را داشت. چرا که با تجمیع نیروها، انرژی‌ها و ایده‌هایی که درون اصناف موج می‌زند، فرصتی کم‌نظیر برای حرکت به سمت آینده‌ای روش محقق خواهد شد.

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *