جستجو

رسانه اختصاصی صنایع و صنوف خودرویی

رسانه اهل فن

ارتباط سه بخش تولید، توزیع و خدمات در قالب کنسرسیوم

به گزارش قطعات خودرو، گلوردی گلستانی، رئیس هیئت مدیره انجمن سازندگان قطعات خودرو در جلسه هم اندیشی اعضای هیات مدیره انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو کشور و اتحادیه صنفی تولید کنندگان و فروشندگان لوازم یدکی خودرو اظهار داشت: برای انکه اهداف مشترکمان را به مرحله تحقق رسانیم باید کنسرسیومی متشکل از سه بخش تولید، توزیع و خدمات تشکیل دهیم.

 

گلستانی اظهار داشت:  توزیع کننده، تولید کننده و خدمات، سه راس یک مثلث هستند که با اتحاد یکدیگر می‌توانند در جهت رفع مشکلات و چالش‌ها گامی بزرگ بر دارند. قطعه‌سازان، بخش تولید را مدیریت کرده و اتحادیه لوازم یدکی، در بخش توزیع فعالیت می‌کند. بخش خدمات را نیز اتحادیه تعمیرکاران خودرو، عهده دار شده است.

 

وی ادامه داد: از آنجایی که ارتباط سه بخش تولید، توزیع و خدمات می‌تواند راهگشا باشد، تشکیل کنسرسیومی متشکل از سه بخش مذکور بسیار ضروری است. این کنسرسیوم مانند هسته‌ مرکزی عمل کرده و می‌توان در کنار آن اهدافی چون صادرات، واردات، افزایش تولید ناخالص ملی و اشتغال را دنبال کرد. روش فروش اینترنتی قطعات از اهداف مهم کنسرسیوم است چرا که در حال حاضر روش‌های سنتی خرید در مسیر فراموشی قرار گرفته و روش مدرن خرید اینترنتی، فراگیر شده است. بخش صنعت نیز از این قافله عقب نمانده و عده‌ای، قطعات مورد نیازشان را به طور اینترنتی تهیه می‌کنند.

 

این فعال قطعه‌ساز در خصوص اعضای تشکیل دهنده کنسرسیوم تصریح کرد: این کنسرسیوم باید از نمایندگان سه بخش، انجمن ساخت قطعات خودرو ، اتحادیه لوازم یدکی خودرو و اتحادیه تعمیرکاران خودرو تشکیل شود چرا که سه واحد صنعتی و صنفی ذکر شده، به ترتیب نمایندگان حوزه تولید، توزیع و خدمات هستند.

 

رئیس هیئت مدیره انجمن سازندگان قطعات خودرو تاکید کرد: هدف ما باید اتحاد باشد. اگر در بخش اتحادیه لوازم یدکی خودرو، تولیدکننده حضور دارد باید به انجمن قطعه‌سازان بپیوند و اگر در بخش قطعه‌سازان، توزیع کننده و خدمات دهنده فعال است باید به سمت اتحادیه لوازم یدکی خودرو و اتحادیه تعمیرکاران خودرو حرکت کنند. درواقع، از بین بردن تداخلات، مسیر پیشرو کنسرسیوم را هموار می‌کند.

 

گلستانی عنوان کرد: سلیقه و افکار شخصی نباید در اهداف و مسیر کنسرسیوم وارد شود. باید اساسنامه و آیین نامه کنسرسیوم به طور شفاف و مشخص تدوین گردد چرا که این کنسرسیوم اهداف مهمی را دنبال کرده و نباید در مسیر حرکتش، خللی چون سلیقه و عقاید شخصی ورود یابد.

 

گلوردی گلستانی، رئیس هیئت مدیره انجمن سازندگان قطعات خودرو  اذعان داشت: کنسرسیوم باید اهدافی را در حوزه تولید، توزیع و خدمات دنبال کند که در بر گیرنده بازار باشد. اهداف کنسرسیوم به طور سالانه مورد بررسی قرار گرفته و به‌روزرسانی شود. برای انکه مسیر حرکت کنسرسیوم هموار باشد باید در کنار ان به مسائلی همچون، تصمیم‌گیری، امور حقوقی، برنامه نویسی و IT نیز توجه کنیم و با بهره گیری از موارد مذکور به اهدافمان جامه عمل پوشانیم.


این مطلب از قطعات خودرو شماره 34 گرفته شده است.اگر این مطلب برایتان جالب بود، دیگر مقالات ماهنامه قطعات خودرو را از دست ندهید. شماره های دیگر در انتظار شماست!

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مشابه

آخرین اخبار