قطعات خودرو

براي تشخيص رنگ خودرو به مراکز مجاز و زير نظر اتحاديه مراجعه کنيد

به گفته رئيس اتحاديه نقاشان خودرو تهران سازمان امور مالياتي براي محاسبه ماليات کسبه به تمام امور مالي و حساب هاي افراد ورود مي کند در حاليکه تعدادي از حساب ها خارج از فعاليت صنفي افراد است و جزو اموال شخصي به شمار مي رود.

حسين جوانمرد، رئيس اتحاديه نقاشان خودرو تهران در گفت و گو با پايگاه خبري اتاق اصناف تهران با ابراز ناخرسندي از معضلات ناشي از اجراي ماده ۱۸۶ قانون ماليات هاي مستقيم از سوي سازمان امور مالياتي، گفت: سازمان امور مالياتي در اجراي ماده ۱۸۶ قانون ماليات هاي مستقيم به کليه امور مالي افراد ورود کرده و کل حساب هاي بانکي کسبه را بررسي و در محاسبات مالياتي از آنها استفاده مي کند.

رئيس اتحاديه صنف نقاشان خودرو تهران در اين خصوص تصريح کرد: اين رويه در حالي اتفاق ميافتدکه بسياري از دارائي هاي افراد کاملا شخصي بوده و ربطي به فعاليت صنفي حال حاضر کسبه ندارد، اما متاسفانه معلوم نيست سازمان امور مالياتي تحت چه عنوان و ملاک و معياري اين گونه دارائي فرد را مورد بررسي قرار مي دهد و براي محاسبه ماليات واحدهاي صنفي از آن استفاده مي کند در حالي که ماليات بر درآمد افراد است و دارايي شخصي فرد شامل ماليات مستقيم نميشود

جوانمرد با اشاره به اهميت تشخيص رنگ در معاملات خودرو، گفت: هنگام خريد و فروش خودرو رنگ خودرو بايد توسط فرد متخصص مورد کارشناسي قرار گيرد تا امکان بروز تقلب و تخلف کاهش يابد. يک نقاش متبحر خودرو، ميتواند به سرعت، سلامت رنگ خودرو را تشخيص دهد و نظر کارشناسي خود را اعلام کند.

وي افزود: در گذشته، رسم بر اين بود که نمايشگاهداران خودرو و فروشندگان اتومبيل هنگام انجام معاملات، نظر تخصصي صنف نقاشان خودرو را مطالبه ميکردند و در صورت تاييد نقاش خودرو يا استعلام از اتحاديه، معامله خودرو انجام مي شد. اما اکنون سالهاست به اين موضوع مهم هيچگونه توجهي نميشود.

رئيس اتحاديه صنف نقاشان خودرو تهران در رابطه با رسته خدمات مشاورهاي رنگ خودرو اظهار داشت: فعاليت برخي از اعضاء در اين رسته به چند سال اخير باز ميگردد. شرط لازم براي فعاليت در اين رسته، تبحر بسيار زياد است. از نظر اتحاديه متقاضي دريافت مجوز تشخيص رنگ خودرو بايد دوره تخصصي اين کار را بگذراند.

ارائه گواهي نامه پايان اين دوره تخصصي اولين مدرک مورد نياز براي صدور مجوز است؛ اما متاسفانه برخي بدون طي دورههاي لازم و تنها به دليل علاقه فعاليت در اين رسته، مجوز فعاليت را از اتحاديه درخواست ميکنند

جوانمرد با بيان اينکه به تازگي افرادي در اين حوزه فعاليت ميکنند که نه تنها تخصص و تبحر ندارند بلکه حيثيت شغلي اين رسته را با کار غيرحرفهاي خود، خدشهدار مي کنند، گفت: فعاليت در اين رسته نيازمند سالها کار و فعاليت و تجربه است؛ اما متاسفانه برخي حتي از رنگ و نقاشي هم سررشتهاي ندارند.

رئيس اتحاديه نقاشان خودرو تهران تاکيدکرد: در شرايطي به سر ميبريم که انتظار ميرود دولت و ديگر ارگانها در راستاي اشتغالزايي موانع را بردارند. در اين صنف، واحدهاي بسيار زيادي داريم که به دليل دستاندازهاي ماده ۱۸۶ نميتوانند پروانه اخذ نمايند، لذا بدون مجوز، شروع به فعاليت ميکنند. اتحاديه نيز قدرت اجرايي لازم براي جلوگيري از فعاليت اين افراد را ندارد. پس بهترين کار اين است که موانع صدور مجوز براي پروانه کسب از بين برود تا افراد بيشتري تحت نظارت و قانون فعال باشند

جوانمرد در خاتمه عنوان کرد: اتحاديه در نظر دارد سايتي جهت معرفي اعضاي مورد اطمينان و داراي پروانه کسب از اتحاديه را راه اندازي کند تا اعضاي داراي پروانه و افراد فاقد پروانه کسب از هم مجزا و مشکلات تشخيص رنگ کمتر شود. لازم به ياد اوري است که اشخاص جهت تشخيص رنگ خودروي خود حتما به مراکز معتبر و زير نظر اتحاديه مراجعه کنند.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *