دبیر انجمن قطعهسازان کشور اعلام کرد که این انجمن از هر تصمیمی که به پیشرفت خودروسازی و قطعهسازی در کشور کمک کند، حمایت میکند.
آرش محبینژاد، دبیر انجمن صنایع همگن قطعهسازان خودرو، در گفتگو با خبرنگار ما گفت: «خصوصیسازی صنعت خودرو تصمیمی کاملاً صحیح است، اما نحوه اجرای صحیح آن مهمترین عامل در موفقیت این روند است. انجمن ما همواره در راستای منافع و حقوق قطعهسازان کشور حرکت میکند و از هر تصمیمی که این حقوق را رعایت کرده و به بهبود صنعت خودرو و قطعهسازی کمک کند، حمایت خواهد کرد.»
وی افزود: «موضع انجمن در خصوص خصوصیسازی صنعت خودرو کاملاً روشن و شفاف است و این موضع بهطور رسمی در نامهای به وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) اعلام شده است.»
محبینژاد توضیح داد: «این موضع در قالب یک بسته پیشنهادات مطرح شده که شامل مسائلی چون شایستگی افراد، رفع تعارض منافع، تعهدات دولت و متولیان جدید صنعت خودرو، و ملاحظات ضد انحصار است. تمامی این موارد بهطور شفاف بیان شده و ما به آن پایبند خواهیم بود.»
وی افزود: «این بسته نتیجه همکاری جمعی مدیران کل تشکلهای قطعهسازی 17 استان کشور است و انجمن با دارا بودن اعضای هیئتمدیره و متخصصان با تجربه بالا، به این چارچوب رسید.»
دبیر انجمن قطعهسازان تصریح کرد: «بدون تعصب و با رویکردی منطقی، انجمن از هر فرد یا کنسرسیومی که صلاحیت داشته باشد و چارچوب ما را بپذیرد، حمایت خواهد کرد.»
وی همچنین به کنسرسیومهایی که تمایل به مدیریت و مالکیت شرکتهای ایرانخودرو و سایپا دارند، پیشنهاد داد که با پذیرفتن این چارچوب، سهامدار شوند و در شکلدهی آینده خودروسازی کشور مشارکت کنند.
محبینژاد در ادامه گفت: «خصوصیسازی یک تصمیم بزرگ و شجاعانه است که بعد از سالها توسط دولت و حاکمیت اتخاذ شده، اما باید بهدرستی اجرا شود تا نتیجه مطلوب را به دنبال داشته باشد.»
دبیر انجمن قطعهسازان تأکید کرد: «ما معتقدیم که خصوصیسازی باید در قالب یک سند منسجم و غیرقابل تفسیر انجام شود، و از هر کنسرسیومی که در این چارچوب عمل کند، حمایت خواهیم کرد.»
وی در پایان افزود: «منافع ملی خط قرمز ماست. از هر تصمیمی که به ارتقای خودروسازی و قطعهسازی کمک کند و حقوق قطعهسازان را رعایت کند، حمایت خواهیم کرد. همچنین اگر صاحبنظران نقدی به این چارچوب دارند، با دقت گوش خواهیم داد و اصلاحات لازم را انجام خواهیم داد.»